آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تغییر لباس روحانیت و ممنوعیت اعلام نشده لباس روحانیت در جمهوری آذربایجان

حاکمیت جمهوری آذربایجان در اقدامی دیگر برای از بین بردن تشیع سنتی و اصیل و انقلابی در این کشور، یک بار دیگر لباس روحانیون را تغییر داد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، گلوبال اینفو در گزارشی از رونمایی لباس ملایان در روزهای اخیر خبر داد و نوشت: لباس ملایان تغییر داده شد، اما آیا کله و جهان بینی و تفکراتشان هم عوض خواهد شد؟!
این سایت در گفتگو با فردی به نام تورال عرفان که الهیاتچی ( کارشناس دین) معرفی شده، آشکار کرده است که هدف حکومت باکو از تغییر لباس روحانیون ( ممنوع کردن عملی و اعلام نشده لباس روحانیت در جمهوری آذربایجان) جداسازی کامل نهاد روحانیت جمهوری آذربایجان از نهاد روحانیت شیعه است!
تورال عرفان گفت: اینکه خادم دین ( روحانیون) با لباس خاصی در جلسه ای حاضر شود و به شکلی مطابق با الگوی مذهبی یک کشور خارجی ظاهر شود، مؤثرتر از داستانی است که در آن جلسه می گوید. می دانید که خادمان دین لباس های قرون وسطی به صورت عبا و عمامه و … می پوشند که در حال حاضر نیازی به آن نیست! برخی ملایان مطابق الگوی دینی ایران، برخی مطابق الگوی افغانستان یا سعودی یا ترکیه لباس می پوشند که این نیز پراکندگی و تفرقه در جامعه ایجاد می کند!
گفتنی است در گذشته نیز رژیم الحادی کمونیستی و نیز حاکمیت جمهوری آذربایجان بارها برای تغییر لباس روحانیت در این کشور تلاش کرده اند که موثر واقع نشده است، اما در شرایط کنونی این تلاش با شدیدترین سرکوب و فشار مجددا در دستور کار باکو قرار گرفته است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا