آذربایجاناخباراردبیلایران

استاندار اردبیل تاکید کرد؛ احداث پل ریلی آذربایجان- اردبیل زمینه ساز توسعه تجاری شمال کشور

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش مسئولان استان به راه‌اندازی بندر خشک در شمال اردبیل تأکید کرد: احداث پل ریلی آذربایجان- اردبیل توسعه تجاری شمال کشور را به دنبال دارد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل تصریح کرد: طی دو هفته آینده منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس مطرح می‌شود و علاوه بر آن موضوع ایجاد بندر خشک نیز پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در مقطعی به دلیل رویدادهای منطقه اصلاندوز از لیست نقاط مرزی کشور حذف شد اما طرح مجدد آن به عنوان نقطه مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان متذکر شد: با برقراری این موضوع و احداث پل ریلی مابین آذربایجان و اردبیل می‌توان زمینه توسعه تجارت خارجی استان و استان‌های همجوار را موجب شد.

خدابخش در عین حال با اشاره به کاهش صادرات استان دلیل آن را اصلاح قیمت‌ها و قیمت‌گذاری واقعی عنوان کرد و گفت: پیش از این قیمت‌ها درست نبود اما به عنوان مثال آذربایجان از قوانین و مقررات صادراتی ما ۳۶ درصد گمرکات را استخراج کرده که خود موجب کاهش صادرات استان شده است.

وی به سرمایه‌گذاری بخش نیرو در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در بخش آب یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی شهرهای پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل به اجرای تصفیه‌خانه با ۴۲ میلیارد تومان به شیوه BOT اشاره و تأکید کرد: در بخش برق‌رسانی نیز ۳۵۰ میلیون دلار برای نیروگاه سبلان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

به گفته خدابخش یکی از چاه‌های ژئوترمال تأمین اعتبار شده و پروژه‌های BOT برقی در نمین و انگوت گرمی در دست اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا