آذربایجاناخبار

از دست رفتن تمامی ذخایر طلا در جمهوری آذربایجان

بنابر اعلام اتحادیه جهانی طلا، جمهوری آذربایجان در فوریه سال جاری باقی مانده ذخایر طلای خود یعنی حدود ۱۸ تن طلا را به کشورهای دیگر فروخته است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، گزارش اتحادیه جهانی طلا نشان می دهد، جمهوری آذربایجان در فهرست آخرین آمار ذخایر طلای کشورهای جهان که در آگوست سال جاری منتشر شده نتوانسته جایگاه مناسبی کسب کند.
طبق این گزارش رسمی کشور آذربایجان با برخورداری از ۱۸ تن طلا در جایگاه ۶۳ جهان قرار دارد.
بنابر اعلام شورای جهانی طلا، جمهوری آذربایجان ذخایر اصلی طلای خود را از سپتامبر ۲۰۱۶ به فروش گذاشته است. به طوری که این کشور با فروش ذخایر طلای خود به میزان یک تن در اکتبر، ۲/۴ تن در نوامبر، ۳ تن در نوامبر، ۲ تن در دسامبر و ۲ تن در ژانویه درحقیقت تمامی ذخایر طلای خودش را در مدت شش ماه گذشته با احتساب فروش ۱۸ تنی طلا در فوریه از دست داده است.
این در حالی است که بنابر اعلام صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان، اطلاعات منتشر شده در گزارش شورای جهانی طلا صحیح نبوده و میزان دقیق طلای خریداری شده از سوی این صندوق دولتی ۲/۳۰ تن اعلام شده است.
به گزارش این سازمان دولتی طلای خریداری شده به بانک مرکزی جمهوری آذربایجان انتقال داده شده است. در حالی که طبق اعلام دولت آذربایجان به منظور تثبیت و حفاظت بیشتر از ذخایر طلای خریداری شده، این محموله با ارزش از بانک مرکزی این کشور به صندوق دولتی نفت آذربایجان منتقل شده است.
صندوق دولتی نفت آذربایجان آمار مربوط به فروش ذخایر طلای این کشور را نادرست دانسته و سیاست فروش ذخایر این کالای با ارزش را مغایر با سیاست های این سازمان عنوان کرده است.

منبع: فاکت اینفو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا