آذربایجاناخباراردبیلایران

همکاری اقتصادی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان گسترش می یابد

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل روز پنجشنبه با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ،دیدار کرد، طرفین در این دیدار ، گسترش همکاری اقتصادی و بازرگانی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان را بررسی کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا؛ در این دیدار که «سعید محمدزاده» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز حضور داشت ، همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان درحوزه حمل و نقل نیز مورد بحث قرار گرفت .
مصطفی اف در ابتدای این دیدار، ضمن تسلیت حادثه تروریستی اهواز به دولت و ملت ایران ، اظهار داشت : برای تقویت روابط دو کشور کارهای زیادی انجام گرفته و همکاری های تهران و باکو اکنون در بالاترین سطح قرار دارد.
وی، همکاری های موفقیت آمیز جمهوری آذربایجان و ایران در حوزه های اقتصادی، مانند بخش حمل و نقل را مورد اشاره قرار داد و گفت: سفرهای متقابل و دیدار های انجام گرفته نقش مهم در توسعه روابط در عرصه حمل و نقل ریلی دارد .
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز در این دیدار، اقدامات انجام گرفته از سوی ایران در راستای تکمیل دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب را تشریح کرد.
جاوید قربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان،با اشاره به افتتاح بزرگراه « باکو – آستارا » تا مرز جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: طول جاده قبلی باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران ۲۴۳ کیلومتر بوده که با بهره برداری از بزرگراه جدید ، این مسیر ۳۸ کیلومتر کوتاه تر شد و به ۲۰۴ کلیومتر رسید.
وی افزود:در طول مسیر این بزرگراه در مجموع ۲۴ پل ، ۶۶ گذرگاه زیر زمینی ، ۴ تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است .
جاویداف تاکیدکرد :ظرفیت توسعه روابط دو کشور ایران و آذربایجان در حوزه حمل و نقل بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا