آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

گفت و گوی تلفنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره مسائل قره باغ 

 رییس جمهور روسیه در تماس تلفنی با الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، درباره مسائل قره باغ به مذاکره و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین دیروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین روز ۱۱ ماه مارس (پنجشنبه) با الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان و روز ۱۲ ماه مارس با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت و گو های تلفنی انجام داد.

در این گفت و گو ها، جنبه های عملی اجرای توافقات قره باغ که در بیانیه های سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایحان به تاریخ نهم نوامبر سال ۲۰۲۰ و یازدهم ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ مورد تاکید قرار گرفت، بررسی شد.»

 این بیانیه افزود: «در این گفت و گو های تلفنی با خرسندی یادآور شد که آتش بس در قره باغ رعایت می شود و وضعیت منطقه باثبات و آرام است. علی اف و پاشینیان عملکرد گروه صلح بانان روس در خطوط حائل در قره باغ و کریدور لاچین را عالی ارزیابی کردند.»

همچنین در این گفت و گو ها، مسائل مربوط به رفع انسداد خطوط ارتباطی حمل و نقل و اقتصادی در منطقه قفقاز جنوبی بررسی و در این رابطه فعالیت گروه کاری سه کشور تحت ریاست معاونین نخست وزیرها مثبت ارزیابی شد.»

رئیس جمهور روسیه همچنین درباره همکاری های دو جانبه با سران ارمنستان و جمهوری اذربایجان تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا