آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

اردوغان خبر داد؛ ادامه گفت‌وگو با پوتین درخصوص ساخت نیروگاه هسته‌ ای

اردوغان از  گفت‌وگوی خود با رئیس جمهور روسیه پیرامون ساخت نیروگاه هسته‌ای مشابه نیروگاه «آک کویو» در شهر سینوپ واقع در شمال ترکیه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به خبرنگاران گفت: می‌توانم بگویم که درخصوص بحث انرژی در موقعیت خوبی هستیم. ما به شخص دیگری نیاز نداریم.

وی افزود: به خصوص پس از اتمام ساخت نیروگاه هسته‌ای آک کویو در دو الی سه سال آینده، ما پتانسیل بسیار خوبی خواهیم داشت. همچنین، در حال حاضر من با آقای ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه در مورد مسئله سینوپ گفت‌وگو می‌کنم. امیدواریم چهار توربین در آنجا بسازیم و به همان تعداد و شاید حتی بیشتر از آک کویو خواهیم داشت. وقتی این مسائل عملی شوند، ترکیه دیگر مشکلی نخواهد داشت. ما در موقعیت بسیار بهتری خواهیم بود و به راحتی می‌توانیم صادرات انرژی را آغاز کنیم.

ترکیه و روسیه بر روی ساخت نیروگاه هسته‌ای آک کویو در استان مرسین در جنوب ترکیه با یکدیگر همکاری می‌کنند. اردوغان پیشتر در ماه نوامبر گفته بود که آنکارا و مسکو در حال مذاکره بر سر ساخت دو نیروگاه دیگر در ترکیه هستند. یکی از آنها در شهر سینوپ ساخته خواهد شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا