آذربایجاناخبارایران

دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با رییس آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان

اصغر فارسی با عمر الداراف، دیدار و طرفین بر ضرورت بهره‌گیری از همه پتانسیل‌های موجود ایران و آذربایجان جهت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری تاکید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن حضور در آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان، با عمر الداراف، رییس این آکادمی و سالخاب ممد اف، معاون امور بین‌الملل آکادمی دولتی جمهوری آذربایجان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، عمر الداراف بر ضرورت بهره‌گیری از همه پتانسیل‌های موجود دو کشور در ارتقاء سطح مناسبات در حوزه‌های هنری به ویژه نقاشی تأکید کرد.

رییس آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان آمادگی این آکادمی را برای همکاری‌های گسترده با مراکز علمی و دانشگاهی ایران در حوزه‌های نقاشی ، معماری، فرش و مجسمه سازی اعلام کرد.

فارسی در سخنان خود، ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای مراکز علمی و هنری در کشورمان از هر نوع همکاری در بخش‌های یاد شده استقبال کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان، با اشاره به توافق بعمل آمده با اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان برای برگزاری نمایشگاه نقاشی بانوان ایرانی در باکو نیز، آن را نشانه وجود ظرفیت‌های همکاری بین مراکز علمی و هنری دو کشور دانست.

در این دیدار مقرر شد، پیشنویس تفاهمنامه همکاری بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان تهیه و پس از تایید نهایی به امضاء طرفین رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا