اخباراردبیلترکیه

اردبيل و شهر قونيه ترکيه خواهر خوانده شدند

رئيس اتاق بازرگاني،‌صنايع معادن و کشاورزي استان اردبيل گفت: در قالب برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي ايران و ترکيه دو شهر اردبيل و قونيه ترکيه با تصميم مقامات ملي خواهر خوانده شدند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حسين پيرمؤذن صبح امروز در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در اردبيل اظهار داشت: کميسيون اقتصادي مشترک ايران با کشور ترکيه به ميزباني اين کشور برگزار شد که در اين جلسه شهرهاي اردبيل و قونيه ترکيه با تصميم مقامات ملي دو کشور به خواهر خواندگي هم درآمدند که در فصل بعد جلسه کميسيون مشترک اقتصادي ايران و ترکيه به ميزباني ايران و در اردبيل برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به آمار صادرات کالا از استان اردبيل، گفت: متأسفانه آمار صادرات کالا از استان اردبيل در سال‌هاي گذشته پايين بوده است که خوشبختانه در چند ماه اخير با اقدامات مناسبي که صورت گرفته است، استان اردبيل آمار خود را در بحص صادرات در کشور ارتقا داد.
رئيس اتاق بازرگاني،‌صنايع معادن و کشاورزي استان اردبيل افزود: استان اردبيل در طول ۴ ماه گذشته از رتبه ۲۲ کشوري به رتبه ۶ کشور صعود کرده است که در اين مدت حدود ۱۸۷ گواهي مبدأ صادرات در استان اردبيل صادر شده است.
پيرموذن تصريح کرد: به درخواست فعالان اقتصادي شهرستان پارس‌آباد و پيگيري‌هاي استاندار اردبيل در تلاش هستيم که دفتر نمايندگي اتاق بازرگاني استان اردبيل را در شهرستان پارس‌اباد احداث کنيم که قطعا با انجام اين کار امور مربوط به صادرات کالا و مشکلات واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاران اين شهرستان در کم‌ترين زمان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا