آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تذکر نماینده مجلس به رئیس جمهور آذربایجان

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی: رئیس جمهور آذربایجان باید دست از توهمات خام خود در مورد ایران بردارد و به پشتوانه غربی‌ها دلگرم نباشد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمود احمدی بیغش در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: تذکر بنده درباره اظهارات مداخله‌ جویانه رئیس جمهور آذربایجان و تداوم گستاخی‌ها و دستورات فرمایشی نمایندگان مجلس این کشور و برخی رسانه‌های متوهم جمهوری آذربایجان و تعرض به هویت ملی ایران است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در رخوت و سستی آزاردهنده وزارت امور خارجه و سفیر بی‌کفایت ایران در باکو و انفعال شدید دولت در مقابل زبان‌درازی‌های مقامات و رسانه‌های باکونشین، این بی مقداران متوهم مدتی است پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و ضمن دویدن در مسائل تجزیه‌ طلبانه، توهم خیالی در سر می‌پرورانند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور آذربایجان هشدار می‌دهم از تصورات غلط و توهمات خام بیرون بیاید و خود را به پشتوانه‌های خیالی هم‌پیمانان فرصت‌طلب غربی و رژیم غاصب صهیونیستی دلگرم نکند.

احمدی بیغش تاکید کرد: ضمن احترام به مردم صبور و دوست داشتنی آذربایجان که همه آن‌ها را بخشی از وجود ابدی خود می‌دانیم، به برخی مسئولان این کشور به ویژه الهام علی اف تذکر می‌دهم دست از بازی‌های دیکته شده کثیف بردارد و برای مردم ستمدیده خود ارزش قائل شود و بداند که تمام آذری‌ها خواهان بازگشت هموطنان تحت ستمدیده به آغوش ایران هستند.

وی خطاب به این دسته از مقامات آذربایجان، اظهار داشت: آرزوی امپراطوری عثمانی و آناتولی بزرگ را باید به گور ببرید. استمرار رویه‌های غلط شما، ما را در جریان و الحاق فرورفتگی نقشه جغرافیایی مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد.

منبع: مهر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا