آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

اذعان روسیه به عدم بررسی مسئله بازگشایی کریدور زنگزور درتوافق صلح سه جانبه قره باغ

معاون نخست وزیر روسیه: «در جریان مذاکرات صلح سه‌ جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، موضوع کریدور زنگزور مورد بررسی قرار نگرفته است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آلکسی اورچوک» معاون نخست وزیر روسیه در حاشیه مجمع تجاری ارمنستان که از سوی دولت روسیه و ارمنستان سازماندهی شده و در ایروان در حال برگزاری است، اعلام کرد که در جریان مذاکرات سه‌ جانبه بین فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، موضوع کریدور در منطقه قفقاز جنوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.

اورچوک تاکید کرد: «ما کریدوری نداریم و چنین مسئله‌ ای را بررسی نمی‌ کنیم. موضوع رفع انسداد راه‌ های حمل و نقل و ارتباطات اقتصادی در منطقه قفقاز جنوبی در حال بررسی است و مذاکرات در جوی مثبت پیش می‌ رود.»

گفتنی است، طی ماه‌ های اخیر «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بارها از ضرورت باز شدن کریدور متصل کننده خاک جمهوری آذربایجان به منطقه نخجوان صحبت کرده‌ اند. علی‌ اف حدود یک ماه قبل در مصاحبه‌ ای انعقاد توافقنامه صلح با ارمنستان را منوط به بازگشایی کریدور زنگزور دانست و تأکید کرد که اگر می‌ خواهند با او ملاقات کنند، باید اقداماتی از جمله در رابطه با این کریدور انجام شود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز به نوبه خود بارها اعلام کرده که مسئله این کریدور مورد بررسی قرار نگرفته است.

امروز معاون نخست وزیر روسیه این مسئله را مورد یادآوری قرار داد: «ما بسیار علاقه‌ مند به از سر گیری راه‌ های ارتباطی در منطقه هستیم، برای این که چنین اقدامی را فرصتی برای فائق آمدن بر محاصره ارمنستان که متاسفانه بیش از 25 سال است ادامه دارد، می‌ دانیم و امیدواریم که در نتیجه فعالیت گروه کاری سه‌ جانبه به راه حل‌ هایی در این رابطه دست پیدا کنیم.»

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا