آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

اذعان روزنامه نگار مشهور آذربایجانی به تامین مالی از سوی آمریکا برای اعزام به اوکراین

روزنامه نگار مشهور جمهوری آذربایجان اعتراف کرد که وزارت امور خارجه آمریکا او را برای گزارش دهی از جبهه های جنگ اوکراین به این کشور برده است!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «عین الله فتح الله اف»، روزنامه نگار مشهور جمهوری آذربایجان و صاحب سایت «حاقین.آذ» و «ویرتوال. آذ» که به انتشار گزارش های جنجالی در این کشور به طرفداری از حکومت الهام علی اف شهرت دارد، در گفتگو با کانال «عثمان قیزی» اذعان کرد که با دعوت و تامین مالی و هماهنگی های وزارت امور خارجه آمریکا به جبهه های جنگ اوکراین اعزام شده و گزارش تهیه کرده است.

این روزنامه نگار باکویی گفت: در حالی که مرا به جاسوسی برای روسیه متهم می کنند، باید بدانید که من به دعوت وزارت خارجه آمریکا به اوکراین سفر کردم.

عین الله فتح الله اف افزود: حتی در زمان هایی که بنا به دلایلی از سیاست های آمریکا انتقاد می کردم، دیپلمات های سفارت آمریکا در باکو دو بار مرا برای ناهار دعوت کردند.

فتح الله اف برای فضاسازی رسانه ای در راستای جریان تبلیغی-رسانه ای غربی در خصوص جنگ اوکراین و ضد روسیه به مناطق جنگی اوکراین رفته بود و گزارش های او در راستای جریان سازی رسانه ای غربی در خصوص جنگ اوکراین با روسیه بطور گسترده در سایر رسانه های جمهوری آذربایجان نیز بازنشر شده است.

عین الله فتح الله اف در این مصاحبه، مشارکت و جوسازی رسانه ای خود برای دستگیر شدن عوض زینال لی، یکی دیگر از روزنامه نگاران مشهور جمهوری آذربایجان را که اخیرا  به اتهام اخاذی از راسم محمد اف، رییس پیشین شرکت «باکو استیل کمپانی» دستگیر شد، توجیه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا