اخبارترکیه

ادعای یک سرکرده پ.ک.ک: شاخه ای از داعش تحت اداره حزب حاکم ترکیه است

«مراد کارایلان» عضو شورای رهبری پ.ک.ک گفت : انفجارهای استانبول و برخی عملیات های تروریستی از سوی شاخه ای از داعش که تحت کنترل حزب حاکم ترکیه قرار دارد ، انجام شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه خبری «گلوبال حابر» ، کارایلان در تشریح این موضوع که چرا گروه تکفیری و صهیونیستی داعش به رغم اینکه مقامات ترکیه این گروه را عامل عملیات تروریستی معرفی می کنند ، مسئولیت حملات تروریستی در ترکیه را بر عهده نمی گیرد ، عنوان کرد. وی افزود: شاخه ای از داعش که تحت کنترل دایره جنگ ویژه و حزب حاکم عدالت و توسعه می باشد حملات تروریستی در داخل ترکیه را انجام می دهد و دستور این حملات از مرکز داعش صادر نشده است. وی با ادعای اینکه ترکیه در قبال کردهای سوریه و عراق همواره از داعش حمایت کرده و می کند ، افزود: مرکز اصلی داعش تصمیم جنگ با ترکیه را نگرفته و به همین دلیل مسئولیت حملات را نیز برعهده نمی گیرند ، هیچ چیز آن گونه که دیده می شود نیست. وی افزود: شاخه ای ار داعش که حملات در ترکیه را انجام می دهد مستقل از مرکز عمل می کند. در حملات تروریستی به فرودگاه استانبول 45 تن کشته و بیش از 180 تن زخمی شدند.این در حالیست که رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه، بر این باور است که در سایه چشم پوشی های حزب حاکم ترکیه ، گروه ترویستی داعش به درون بدنه دولت ترکیه نفوذ کرده و هواداران آن وارد نهادهای دولتی شده اند.
به گزارش پایگاه خبری «یورت» ، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ها در باره حمله تروریستی به فرودگاه استانبول گفت: گروه تروریستی داعش در یک سال گذشته همواره مخالفان حزب حاکم عدالت و توسعه را هدف قرار داده بود و در این مدت عملیاتهای انتحاری در سوروچ و در نزدیکی ایستگاه راه آهن آنکارا علیه تجمع های مخالفان کرد صورت گرفت. دمیرتاش گفـت : در سایه چشم پوشی ها و حمایت ها ، گروه تروریستی داعش عناصر خود را وارد مراکز بهداشتی ، بیمارستانها ، وزارت آموزش و پروش ، فرودگاهها ، مراکز پلیس و دیگر نهادهای دولتی کرد و اکنون در هر جا که می خواهد دست به عملیات تروریستی می زند.
رهبر حزب کردی ترکیه اضافه کرد : هشدار من خطاب به نخست وزیر ترکیه است و به وی می گویم که شما فکر می کردید که داعش را به بازی گرفته اید ولی امروز مشخص شد که این گروه تروریستی شما را به بازی گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا