آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ادعای مضحک ینی مساوات برای متهم ساختن ایران در مورد حملات شهادت طلبانه در فلسطین اشغالی

ینی مساوات: مقامات ایرانی سوء قصد به سه روحانی در حرم امام رضا (ع) را، پاسخ رژیم صهیونیستی به حملات مسلحانه در سرزمین های اشغالی می دانند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات چاپ باکو در تحلیلی با عنوان “جنگ اطلاعاتی میان ایران و اسراییل” به قلم کنعان روشن اوغلو، ضمن ارایه گزارشی از حملات شهادت طلبانه علیه صهیونیست ها در فلسطین اشغالی و تروریستی قلمداد کردن این حملات نوشت با آنکه مقامات اسراییلی عامل دو حمله نخست را داعش معرفی کرده بودند، گروه های مسلح فلسطینی و لبنانی این حملات را شهادت طلبانه و پیروزی مجاهدین بر صهیونیست ها دانستند.
ینی مساوات نوشت: « جالب اینجاست که اگرچه طرف اسرائیلی اعلام کرده بود که اولین حملات توسط داعش انجام شده است، اما گروه‌های مسلح در فلسطین و لبنان این حادثه را بخشی از مبارزه با اسرائیل اعلام کردند. گروهک حزب الله لبنان که در مورد حمله اخیر بیانیه ای صادر کرد، این حمله را عملیاتی “شهادت طلبانه” و “شکست سخت نیروهای امنیتی اسرائیل” خواند. روز پنج آوریل مردی مسلح به چاقو به سه روحانی در مقبره امام هشتم رضا (ع) در شهر مشهد در شرق ایران حمله کرد. در نتیجه حجت الاسلام محمد اصلانی جان باخت و دو نفر دیگر مجروح شدند. حجت الاسلام دارایی یکی دیگر از مجروحان نیز چند روز بعد در بیمارستان جان باخت. عامل این قتل دستگیر شده است. منابع ایرانی به نام قاتل اشاره ای نکردند، اما رسانه های محلی می گویند که فرد بازداشت شده یک خارجی است و برخی ها نیز می گویند او اهل استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی این کشور است. فرماندار مشهد گفت: قاتل تحت تأثیر یکی از جریان های اسلامی تکفیری بوده است.»
ینی مساوات افزوده است: « اگرچه در نگاه اول هیچ ارتباط یا شباهتی بین حملات ایران و اسرائیل دیده نمی شود، اما نکات جالبی وجود دارد. اولاً، در ایران، مانند اسرائیل، گزینه تعلق مهاجم به اسلام تکفیری برجسته سازی شده است. در اسرائیل عمدتاً افسران پلیس را هدف قرار گرفتند و در ایران شخصیت های مذهبی هدف قرار گرفتند. وقوع قتل در
مقبره امام هشتم (ع) که برای ایران و به طور کلی شیعیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، موضوع ویژه ای است. زیرا، این مکان بسیار محافظت شده است و وقوع جنایات در آنجا نادر است. نکته جالب دیگر بررسی موضوع این چاقوکشی در ایران است. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به وزارت اطلاعات دستور داد تا به این جنایت رسیدگی کند. اینکه رئیس جمهور رسیدگی به حمله با چاقو را به سازمان اطلاعات سپرد، شبهاتی را در مورد این حادثه ایجاد می کند. به نظر می رسد مقامات ایرانی حمله 5 آوریل در مشهد را اقدامی در پاسخ به حملات مسلحانه در اسرائیل می دانند. لذا پرونده جهت بررسی بیشتر در اختیار اداره اطلاعات قرار گرفته است. ضمناً به همراه قاتل چند نفر دیگر نیز قبلاً بازداشت شده اند. جالب اینجاست که رسانه های ایرانی که در رابطه با حمله اسرائیل به طور گسترده از واژه پیروزی مقاومت استفاده می کنند، حمله در مشهد را توطئه دشمن قلمداد می کنند. مقامات دولتی تشییع جنازه با ازدحام را برای روحانیون کشته شده ترتیب دادند و آنها را “جهادگر و شهید” خواندند. تردیدهایی وجود دارد که این وقایع اخیر، صفحه دیگری در “جنگ های سوء قصد” طولانی مدت میان ایران و اسرائیل باشد. به نظر می رسد طرف اسرائیلی مشکوک است که حملات هفته های اخیر توسط ایران سازماندهی شده باشد. به همین ترتیب، اکنون تهران مظنون است که ترور روحانیون در مشهد توسط اسرائیل و متحدانش سازماندهی شده است. به همین منظور رسیدگی به پرونده جنایی را به اداره اطلاعات سپرده است. حزب الله حملات در اسرائیل را به عنوان «پیروزی مجاهدین بر نیروهای امنیتی اسرائیل» توصیف کرده است. این این نیز ظن و گمان هایی را ایجاد می کند که آنچه اتفاق افتاده، مجموعه ای از ترورهای سفارشی است.”
(توجه: این مقاله برای متهم قلمداد کردن ایران در حملات استشهادی مجاهدین فلسطینی به صهیونیست ها به قلم کنعان روشن اوغلو که در گذشته از روزنامه نگاران دیندار و تا حدی متمایل به داشتن نگرش نسبتا مثبت به ایران در مجموعه “ینی مساوات” نوشته شده است.)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا