آذربایجاناخبارایران

ادامه روند ایران ستیزی رسانه های جمهوری آذربایجان

ینی مساوات، قتل معاون حزب حاکم جمهوری آذربایجان را در سال ۱۹۹۷ به ایران و حزب الله نسبت داد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه «ینی مساوات» چاپ باکو با ترتیب دادن مصاحبه ای با «عادل نقی اف»، پدر «نظامی نقی اف» یکی از متهمان قتل «ضیاء بنیادوف»، معاون اول پیشین حزب حاکم «ینی آذربایجان» جمهوری آذربایجان در فوریه سال ۱۹۹۷ ، اتهامات وارد شده به دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر ترتیب دادن این قتل را رد و ایران و حزب الله لبنان را عامل این جنایت معرفی کرد.
عادل نقی اف در این مصاحبه به «ینی مساوات» گفت : « باور نمی کردم که پسرم این کار را کرده باشد. بعدها ، بررسی کردم و ( فهمیدم) که چرا ضیاء بنیادوف را از میان برداشته اند؟ «مویسِی کالانکاتوکلو »، مورخ، کتاب «تاریخ آلبان» را نوشته و ضیاء بنیادوف این کتاب را ترجمه کرده است. کالانکاتوکلو در صفحه ۲۵۴ این کتاب به پیامبر اسلام ( ص) اهانت کرده است. یک عضو سازمان « حزب الله» به نام «نصرالله» به باکو آمده است و با استفاده از دین، افرادی را جمع کرده که تاریل رمضان اف و جوانشیر اصلان اف نیز رییس آنها بوده اند.»
عادل نقی اف افزوده است: « کسی که پسر مرا گمراه کرده، همین تاریل بی وجدان بوده که در زمان خدمت سربازی با پسر من دوست شده بود. در اینجا به دستور «نصرالله» گروهی را تشکیل داده اند . پسرم به مکه رفته بود و نماز می خواند. اما، خود من عرق می خوردم. وقتی دیدم پسرم و همسرش نماز می خوانند و روزه می گیرند، من هم عرق خوردن را ترک کردم. سپس، مدتی پسرم گم شد و به چشم نخورد. به من می گفتند که به مسکو رفته و تجارت می کند و به ترکیه رفته است. »
عادل نقی اف در پاسخ به سوال روزنامه « ینی مساوات» که در پرونده قضایی نوشته شده است که « نظامی نقی اف» در اردوگاهی در نزدیکی تهران آموزش می دیده است»، گفت : « بله. اینکه در آنجا چه کارهایی کرده، من از آن خبر ندارم. پس از بازگشت ، به من هیچ چیزی نگفت. اما، به علت اینکه مرا فریب داد، ده سال در زندان پیش او نرفتم.»
عادل نقی افزود : « ضیاء بنیادوف را در ۲۱ فوریه ۱۹۹۷ کشته اند. «غالب بابایوف» که با طپانچه به دهان ضیاء بنیادوف زده بود، به هنگام عبور به ایران، کشته شده است. »
عادل نقی اف همچنین گفته است : « زمانی که طاهره خانم، همسر ضیاء بنیادوف را دیدم ، به او گفتم طاهره خانم! خیالت راحت باشد، حکومت ( جمهوری آذربایجان) در این کار دخالتی ندارد. در جامعه ، اینطور فکر می شود که این کار را حکومت سازمان دهی کرده است و ضیاء بنیادوف را از میان برداشته اند. نه! (برای ) این کار، سازمان حزب الله ، نصرالله را فرستاد و ضیاء بنیادوف را بخاطر ترجمه کتاب «تاریخ آلبان» از میان برداشتند. هدفشان چه بود؟ برای ایجاد اغتشاش در کشور و از چشم انداختن دولت و ضربه زدن به ساختار قانونی ، این کار را کردند. »
عادل نقی اف در پاسخ به اینکه « آیا برای نخستین بار این مطالب را بیان می کند؟» گفت : « بله. برای هیچ کس نگفته بودم. اکنون ، هر کس هرچه می خواهد، بگوید. خواهند گفت که کسی «عادل» را تحت فشار گذاشته است. هیچ کس نمی تواند مرا تحت فشار بگذارد. من از هیچ کس نمی ترسم. فقط برای اینکه بخاطر عمل قلبم ، خواهم مرد، بگذارید این فاش شود. چرا به عنوان سرّ باقی بماند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا