آذربایجاناخبارایراننخجوان

وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان: زمینه‌‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و نخجوان توسعه می‌یابد

وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان گفت: اقدامات اجرا شده در حوزه اقتصادی، جمهوری خودمختار نخجوان را از یک منطقه کاملاً وارداتی به یک منطقه تولیدی و صادرات‌محور تبدیل کرده است و هم‌اکنون زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری مشترک با همسایگان دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، فامیل سیداف  در دیدار با معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی که به نخجوان سفر کرده است، با بیان اینکه نخجوان در اثر سیاست‌های اجرا شده در سال‌های اخیر به یکی از مناطق توسعه‌یافته جمهوری آذربایجان تبدیل شده است، اظهار داشت: حمایت دولت از توسعه کارآفرینی، امکان به وجود آمدن صدها موسسه و واحد تولیدی را در این کشور فراهم کرده است.

وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان گفت: اقدامات اجرا شده در حوزه اقتصادی، جمهوری خودمختار نخجوان را از یک منطقه کاملاً وارداتی به یک منطقه تولیدی و صادرات‌محور تبدیل کرده است و هم‌اکنون زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری مشترک با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و استان‌های مرزی آن داریم.

در این نشست که در مرکز تجاری نخجوان برگزار شد، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان در مورد راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل بحث و تبادل نظر کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی که در رأس هیاتی 24 نفره از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به نخجوان سفر کرده بود، همچنین با آذر زینال‌اف، معاون اول رئیس مجلس عالی نخجوان دیدار کرد.

زینال‌اف در این دیدار با تاکید بر اهمیت رفت‌وآمدهای کارآفرینان و هیئت‌های اقتصادی دو طرف، به زمینه‌های مناسب همکاری بین جمهوری خودمختار نخجوان و استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل در مراودات اقتصادی و تجاری دوجانبه را خواستار شد.

هیئت اقتصادی استان آذربایجان شرقی همچنین در این سفر از موزه حیدر علی‌اف، مرکز تجاری و نمایشگاه محصولات تولیدی نخجوان و چند واحد تولیدی در این جمهوری خودمختار بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا