اخبارترکیه

ادامه درگیری و حکومت نظامی در نصیبین / کشته شدن دو افسر پلیس و یک نوجوان

شهر نصیبین شاهد سومین حکومت نظامی خود طی یک ماه گذشته است که از صبح شنبه اعلام شد. در درگیری های روز گذشته دو افسر پلیس و یک نوجوان جان خود را از دست دادند.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از تودی زمان، در درگیری  های میان نیرو های امنیتی ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقۀ نصیبین که از صبح شنبه در حکومت نظامی به سر می برد، دو افسر پلیس و یک نوجوان 15 ساله کشته شدند.

حکومت نظامی از صبح 5 دسامبر به دستور فرمانداری نصیبین در چهار محلۀ نصیبین وضع شد.

براساس گزارش های رسیده دو افسر پلیس عملیات های ویژه در درگیری با اعضای جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی (YDG-H)، که از شاخه های PKK است، در محلۀ فرات شهر نصیبین مجروح شده و بعداً بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

در درگیری های دیگر که در محلۀ عبدالقادر پاشا روی داد، یک نوجوان 15 ساله به نام هاکان دوغان مجروح شد و سپس در بیمارستان جان باخت.

با مرگ این سه تن، شمار کشته شدگان نصیبین از زمان اعلام حکومت نظامی در روز 5 دسامبر به پنج تن رسید.

این سومین حکومت نظامی وضع شده در نصیبین در یک ماه گذشته است. حکومت نظامی نخست 13 نوامبر وضع شد  و 13 روز به طول انجامید. حکومت نظامی دوم نیز از 29 نوامبر تا روز جمعه طول کشید.

در همین حال در واژگونی یک خودرو نظامی در بزرگراه نصیبین – آرتوکلو در استان ماردین نیز ده سرباز مجروح شدند. گزارش رسانه ها حاکی از آن است که سربازان جراحات سطحی برداشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا