آذربایجاناخبار

ادامه اقدامات ضد دینی در جمهوری آذربایجان: برگزاری جشنواره شراب درگنجه

در شهرگنجه کشور جمهوری آذربایجان جشنواره بین المللی شراب آغاز بکار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های جمهوری آذربایجان 50 شرکت از سراسر جهان و بیش از 10 کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.

این جشنواره با مشارکت وزارتخانه های امور خارجه،اقتصاد و صنایع، کشاورزی،اتحادیه صادرات و وادرات آذربایجان و بنیاد توسعه سرمایه گذاری و سفارت جمهوری آذربایجان در فرانسه انجام گرفت، شرکت کنندگان در این جشنواره از آثار تاریخی حیدر علی اف نیز دیدن کردند.

کشورهای تولید کننده شراب در جهان از جمله جمهوری آذربایجان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، مولداوی، گرجستان و چند کشور خارجی دیگر تولید کننده و توزیع کننده شراب و مصرف کنندگان در این جشنواره شرکت داشتند.

در طول دو روزه جشنواره، ایجاد روابط همکاری کار بین کشورهای شرکت کننده،توافق نامه های همکاری کارخانه های سازنده شراب به امضاء طرفین رسید.بازدید کنندگان از این جشنواره می توانند در تور گردشگری شهرستان گنجه شرکت کنند.

از دیگر برنامه های این جشنواره اجرای زنده موسیقی محلی آذربایجانی و غذاهای محلی و ملی جمهوری آذربایجان گنجانده شده است.

لازم به ذکر است این سومین دوره این جشنواره می باشد که در گنجه برگزار می شود . با توجه به اعتقادات دینی مردم شهر گنجه که ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت دارند و در ایام محرم با حضور گسترده مردم شهر و با شور خاصی به عزاداری می پردازند  برگزاری این جشنواره در این شهر جای بسی تأمل است.  

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا