آذربایجاناخبار

ادامه اصلاحات در ساختار حکومتی جمهوری آذربایجان؛زمان خداحافظی راسی زاده مشخص شد

روزنامه ینی مساوات طی خبری نوشت که زمان  خداحافظی آرتور راسی زاده از پست نخست وزیری جمهوری آذربایجان فرا رسیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه ینی مساوات در خصوص ادامه اصلاحات در ساختار حکومتی جمهوری آذربایجان نوشت:در یکی از شماره های ماه می سالجاری نوشته بودیم دولت در صدد جدا کردن راه خود با جمعی از مقامات قدیمی است. در آن زمان همچنین با استناد به منابع نزدیک به دولت نوشته بودیم که در این رابطه سند مهمی شامل تغییرات کادری در سطوح مختلف تهیه شده است، حال به نظر می رسد که زمان تحقق آن فرا رسیده است.
دو روز پیش شاهد بودیم که هشت تن از روسای شعبات مختلف نهاد ریاست جمهوری از کار خود برکنار شده اند. علاوه بر آن، در این نهاد و کابینه موضوع تعدیل و کاهش کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفته است. در این رابطه گفته می شود که تعدادی از برکنار شدگان دارای سن بالایی هستند. تعدیل و کاهش نیروها در کابینه با دستور ویژه الهام علی اف صورت می گیرد و بر اساس فرمان رئیس جمهور در مورخ ۲۳ آگوست، قرار است که تعداد کارکنان در کابینه به ۲۰۰ نفر تقلیل یابد.
هم اکنون همه نگاه ها متوجه نخست وزیر ۸۲ ساله یعنی آرتور راسی زاده و ۶ معاون وی است که همه آنها سنّ بازنشستگی را پشت سر گذاشته اند. از سوی دیگر، وجود ۶ معاون برای نخست وزیر غیر منطقی است. در این رابطه گفته می شود که سه تن از معاونان نخست وزیر که عضو حزب حاکم هستند، یعنی الچین افندی اف، علی احمداف و ایوب یعقوب اف در سمت های دیگر مشغول خواهند شد اما آرتور راسی زاده و سه نفر دیگر با پست حکومتی خداحافظی خواهند کرد.
علاوه بر این، در کادر رهبری استانداری شهر باکو نیز تغییرات و اصلاحاتی صورت خواهد گرفت. بر اساس گزراش های رسیده، در ادامه اصلاحات کادری در حکومت، از سوی رئیس جمهور چند معاون دیگر ایشان نیز منصوب خواهد شد و به گفته زاهد اروج نماینده مجلس ملی آذربایجان، ممکن است این موضوع در روزهای نزدیک محقق شود……
در کل، انتظار می رود که در سال ۲۰۱۸ میلادی و به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان، مسئله اصلاحات سیستم اداری و حکومتی کشور و نیز تعدیل و اصلاح کاردهای دولتی به سرعت ادامه یابد. شخص رئیس جمهور پس از برگزاری انتخابات دست به اصلاحات جدی و اساسی خواهد زد و آن دسته از نیروهایی را که در برابر اصلاحات همه جانبه رئیس جمهور در کشور ایستادگی کنند را کنار خواهد گذاشت…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا