آذربایجاناخبار

فرمانده نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان :نظارت بی وقفه بر “بخش آذربایجانی خزر” داریم

ژنرال الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان بر نظارت بی وقفه این نیرو بر آنچه “بخش آذربایجانی خزر” نامید، تاکید کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری نیمه رسمی ترند ، ژنرال الچین قلی اف با انتشار مقاله ای در روزنامه های رسمی باکو، گزارشی از تمرینات اخیر نیروی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان در خزر داد و نوشت : « استفاده از تاسیسات دفاع هوایی و شلیک شبانه از سامانه های موشکی و پروازهای شبانه بالگردهای میگ – ۱۷ که برای نخستین بار در تاریخ نیروی دریایی (جمهوری) آذربایجان محقق شدند، از دستاوردهای این بخش است. در این تمرینات ، از جدیدترین تجهیزات جنگی استفاده و از تاسیسات دفاع هوایی و بالگردها و تجهیزات آتش باری، با موافقیت بهره گرفته شد. نیروی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان در حال تقویت فنی و تجهیزاتی خود است و به سلاح های جدید و تجهیزات زیردریایی و مشاهده و نظارت با قابلیت بالا مجهز می شود. »
فرمانده نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان افزوده است : « یکی دیگر از اهداف تمرینات این نیرو در خزر ، ایجاد شرایط بکارگیری سلاح ها و تجهیزات به دست نیروهای مرزبانی و تکمیل توانایی آنها در اجرای دانش های نظری شان بود. »
ژنرال الچین قلی اف افزوده است : « جمهوری آذربایجان یکی از سه کشور دارای ماهواره ارتباطی در میان کشورهای مشترک المنافع است و در منطقه قفقاز نیز تنها کشور دارای صنعت هوافضاست که ماهواره ملی خود را در فضا مستقر کرده است و در بخش حفاظت مرزی نیز از امکانات جدید برخوردار شده است. کشتی های دیده بانی تولیدی “مرکز تولید و تعمیر کشتی ” نیروی حفاظت ساحلی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان، به موازات قابلیت شناوری سریع ، دارای توانایی و فناوری ارتباطاتی و رادیویی کامل و مجهز به سلاح های نوین از جمله موشک ها و سامانه های ضدموشکی و سیستم های دیده بانی شبانه روزی است. »
ژنرال الچین قلی اف افزوده است : « نیروی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان در اجرای وظیفه خود در تامین امنیت ذخایر و تاسیسات نفت و گاز و حفظ مرزها ، از شناورهای جدید مجهز به بالگرد و قایق های تندروی دارای قابلیت ناوبری در شرایط دشوار آب و هوایی در خزر، با موفقیت استفاده می کند. »
قلی اف افزوده است : « هم اکنون تمامی شناورهای در حال حرکت در بخش آذربایجانی خزر بطور بی وقفه تحت نظارت راداری نیروی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان قرار دارند. برای تقویت امکان نظارت در دریای خزر ، فعالیت های مبتنی بر تجربه بین المللی ادامه دارد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا