اخبارایرانترکیه

در پی کشته شدن 284 معدنچی در ترکیه؛به احترام قربانیان فاجعه معدن ترکیه، پرچم ایران درسفارت این کشور نیمه افراشته شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت برای قربانیان انفجار معدن ذغال سنگ در ˈسوماˈ در غرب ترکیه، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان آمرزش و برای بازماندگان این حادثه صبر مسئلت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، علیرضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اخبار فاجعه معدن در سوما را با تاسف و تاثر دنبال می کنیم، گفت: از سوی دولت و ملت ایران و همکارانم در سفارت با بازماندگان قربانیان انفجار ابراز همدردی کرده و به آنان تسلیت می گویم.

بیکدلی با عنوان اینکه مردم ایران همواره در غم و شادی در کنار مردم ترکیه می باشند، اضافه کرد: سازمانها و گروههای امدادی ایران برای هر گونه کمک به آسیب دیدگان در فاجعه معدن ذغال سنگ اعلام آمادگی کرده اند، و برای ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان و احترام به شهروندان ترکیه که در این فاجعه جان خود را از دست داده اند، پرچم ایران را در سفارت نیمه افراشته کرده ایم.

سفیر ایران اضافه کرد: ایرانیان مقیم ترکیه نیز در تماس هایی با بخش های مختلف سفارت ایران در آنکارا با ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه بر آمادگی خود برای هرگونه کمک و همیاری تاکید کرده اند.

سفیر ایران در ترکیه افزود: معاون اول رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه و وزیر ارتباطات ایران نیز با ارسال پیام هایی با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرده اند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا