اخبارترکیه

چرا ایالات متحده امریکا اوجالان را تحویل دولت ترکیه داد؟

سرهنگ سابق حسن آتیلا اسرار ر دستگیری و  تحویل رهبر گروهک پ ک ک عبدا… اوجالان در جزیره امرال توسط   آمریکا به ترکیه را  افشا کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری های ترکیه با توجه به ادعاهای  این سرهنگ، آپو( نام مستعار عبدالله اوجالان)  در ازای تحویل 2 تروریست القاعده به ترکیه تحویل داده شد.

دولت ترکیه 2 عضو تروریستی گروه القاعده را در ازای تحویل عبدا… اوجالان به ایالات متحده فرستادو ایالات متحده نیز اوجالان را با اسکورت نیروهای ویژه  خود به ترکیه فرستاد.

لازم به ذکر است که قبلاً نیز با توجه به موافقت نامه دو جانبه میان ایالات متحده و ترکیه،  این دو کشور در مورد سوریه  با هم همکاری کرده بودند.

قبل از دستگیری اوجالان  سوریه وی را پشتیبانی  و حمایت می کرد. در سال 1998 ژنرال حسن آتیلا  فرمانده کل نیروی زمینی ارتش ترکیه در سخنانی آتشین  سوریه را تهدید کرد  .بعد از آن سوریه از اوجالان حمایت نکرد.

اوجالان از ایتالیا به روسیه و از آنجا به یونان رفت و در آخر در سفر به کنیا در سفارت یونان مشاهده شده بود و آنجا را برای خود امن تلقی می کرد.

پس از آن نیز به سفارت آمریکا در آفریقای شمالی حمله شد و دولت ترکیه 2 نفر از اعضای القاعده که به سفارت آمریکا حمله کرده بودند  را در قبال تحویل اوجالان تحویل ایالات متحده امریکا کرد.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا