آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

احضار سفیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه روسیه

با اوج گرفتن تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر موضوع اوکراین، وزارت خارجه روسیه سفیر این رژیم را احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه روسیه در پی مواضع اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که حمله به اوکراین را محکوم کرده بود، سفیر این رژیم اشغالگر را فراخواند.

رژیم صهیونیستی تا مدتی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین از نکوهش مسکو خودداری کرد. یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم گفته بود که روسیه عملاً همسایه شمالی ماست و حفظ منافع اسرائیل در قبال سوریه برای دولت ما اهمیت بیش‌تری دارد.

با این حال، با ادامه عملیات های نظامی روسیه در اوکراین، یائیر لاپید روز ۱۸ فروردین مدعی شد که روسیه علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت جنگی شده‌ است.

موضع رژیم صهیونیستی در خصوص حمله روسیه به اوکراین تا حدودی دوپهلو هم بوده است. از یک سو به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره محکومیت حمله به اوکراین و اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رای مثبت داد اما از سوی دیگر اعلام کرد که به تحریم های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اخیرا در اظهاراتی عنوان کرد که روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و رای اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل همگام با بسیاری از کشورهای غربی باعث تعلیق روسیه از این شورا شد.

روسیه در واکنش به این موضع گیری، اظهارات لاپید و رای رژیم صهیونیستی در آن شورا را «مایه تاسف» نامیده‌ است.

همچنین روسیه در اقدامی بی‌سابقه جزئیاتی از آخرین حمله جنگنده‌های صهیونیستی در سوریه را منتشر کرده و همزمان با نکوهش شدید از این رژیم بر سر رویدادهای اخیر مسجد الاقصی، گفته‌ است که رژیم صهیونیستی غزه را به زندانی بزرگ برای فلسطینیان تبدیل کرده‌ است.

روسیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از وضعیت ایجاد شده در اوکراین برای منحرف کردن افکار عمومی بین‌المللی در قضیه فلسطین که یکی از قدیمی‌ترین نزاع‌های حل نشده جهان است، سوء استفاده می‌کند.

روسیه افزود که بر خلاف قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دولت‌های صهیونیستی به اشغالگری پیش رونده و ضمیمه کردن اراضی فلسطینی ادامه داده و بیش از دو و نیم میلیون فلسطینی را در کرانه باختری به صورت نقاطی که با جهان خارج ارتباط ندارند، رها کرده‌ اند.

روسیه هچنین در مورد غزه نوشته‌ است که رژیم صهیونیستی این باریکه را عملاً به زندانی باز برای دو میلیون ساکنین آن تبدیل کرده که ۱۴ سال است در شرایط حصر دریایی، هوایی و زمینی نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا