آذربایجاناخبارایران

سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران

شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان صبح چهارشنبه به ایران سفر می کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با اعلام این خبر گفت ،سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان انجام می شود.
شاهن مصطفی اف و محمود واعظی که همچنین روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را به عهده دارند،به قزوین سفر کرده و از مراحل اجرائی احداث مسیر خط آهن قزوین – رشت – آستارا بازدید خواهند کرد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و وزیر ارتباطات و فن آوری ایران را در این سفر به قزوین مسئولین وزارت راه و شهرسازی کشورمان نیز همراهی خواهند کرد.
وزرای ایران و جمهوری آذربایجان همچنین فردا ظهر مهمان محمد علی نجفی استاندار گیلان خواهند بود.
پاک آیین با تاکید بر این که خط آهن رشت ـ آستارا از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور و نقطه اتصال کریدورهای بین‌المللی است، افزود: در ‘سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل’ با مشارکت ایران و جمهوری آذربایجان این پروژه مهم آغاز شده و در چند سال آینده موجب اتصال کریدور شمال-جنوب خواهد شد.
وی گفت: با راه‌اندازی این مسیر ترانزیتی به وسیله اتصال مسیر قزوین-رشت و در ادامه رشت-آستارا انتقال بارهای خلیج فارس از طریق مسیر ریلی به دو مقصد روسیه و نیز دریای سیاه و اروپا امکان پذیر خواهد بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا