آذربایجاناخبارروسیه

احتمال دیدار روسای جمهور آذربایجان و روسیه

ممکن است روسای جمهور آذربایجان و روسیه طی یک ماه دو بار با هم دیدار کنند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ینی مساوات در ستون تحلیلی خود نوشت :انتظار می رود پس از لغو فعالیت مجوز «کنگره آذربایجانی های روسیه» توسط دادگاه عالی روسیه اولین دیدار الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آذربایجان و روسیه برگزار شود. چون قرار است که رئیس جمهور آذربایجان طی روزهای آینده به جمهوری قزاقستان سفر و در نمایشگاه «انرژی آینده» شرکت نماید لذا دیدار روسای جمهور آذربایجان و روسیه در شهر آستانه امکان پذیر است. علاوه بر آن، قرار است که در ماه جاری دیدار سه جانبه روسای جمهور آذربایجان، ایران و روسیه نیز در شهر تهران برگزار گردد. این دیدار بیشتر مربوط به موضوع «کریدور شمال-جنوب» می باشد.
قابل حسینلی کارشناس مسایل سیاسی و مشاور اسبق رئیس جمهور آذربایجان در این خصوص می گوید: در پی تضعیف مواضع روسیه در جهان، اهمیت جمهوری آذربایجان برای روسیه و ایران در حال افزایش است و این موضوع در دیدار آتی روسای جمهور آذربایجان و روسیه خود را نشان خواهد داد. به طور کلی، روند حوادث منطقه به نفع آذربایجان می باشد و به نظر من، رئیس جمهور آذربایجان برای دیدار در مذاکرات آستانه و دیدار های مذاکرات تهران از اعتماد به نفس کافی برخوردار می باشد و در آنها شرکت خواهد کرد
البته موضع آذربایجان در دیدارهای تهران قوی تر و بالا تر خواهد بود چرا که آذربایجان در لایحه کریدور شمال-جنوب نقش یک کشور کلیدی را ایفا می کند و در مورد دیدار میان روسای جمهور آذربایجان و روسیه نیز فکر می کنم که در آن دیدار موضوعات مهمی مورد مذاکره دوجانبه قرار خواهد گرفت که موضوع قره باغ کوهستانی یکی از آن موضوعات مهم می باشد زیرا روسیه در سال های اخیر به وعده های خود در خصوص این مناقشه عمل ننموده است و رهبری آذربایجان در این خصوص حرف های زیادی برای گفتن دارد…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا