آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری ویژه مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در باکو

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسمی با حضور صدها نفر از شیفتگان و عاشقان اهل بیت(ع) در محل خانه فرهنگ شهریار در شهر باکو برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت :سخن گفتن از فاطمه زهرا(س) بسیار دشوار است. شخصیت حضرت فاطمه(س) برای همه زنان جهان یک الگوی کامل است.

وی به منزلت و جایگاه حضرت فاطمه(س) نزد پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) گفت: حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت بوده است و همه ائمه معصومین(ع) بعد از امیرالمؤمنین(ع) از نسل ایشان هستند.

حجت‌الاسلام میرسلام، معاون نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان در مورد شخصیت آن حضرت گفت: قدر و عظمتی که خداوند در قرآن به فاطمه(س) داده، بسیار بالا است و در قرآن کریم به این امر متذکر شده است.

وی با ذکر آیاتی از کلام الله مجید درباره جایگاه حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: دلایل برای الگو قرار گرفتن حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار زیاد است که مهمترین دلایل از آیات قرآن کریم قابل دریافت است، امیدواریم خداوند همه ما را از رهروان آن حضرت قرار بدهد.

در ادامه این برنامه، پنج تن از مداحان معروف جمهوری آذربایجان به اجرای مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا