اخبارایرانروسیه

اجرای برنامه قرآنی حافظ خردسال ايراني در مسجد جامع مسکو

حنانه خلفی، حافظ 9 ساله قرآن ايراني که به مناسبت ماه مبارک رمضان به روسیه سفر کرده است، ديروز (دوشنبه 14 تير) در مسجد جامع مسکو، به اجراي برنامه قرائت و حفظ قرآن پرداخت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با هماهنگی رایزنی فرهنگی ايران در روسيه با جامعه مفتیان روسیه، برنامه همخوانی اسماء‌الحسنی توسط علي خوشنود، قاری اعزامی از ايران همراه با اجراي برنامه‌هاي قرائت و حفظ حنانه خلفی، حافظ خردسال قرآن كريم از كشورمان، در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

حنانه خلفی، همچنين به پرسش‌های حاضران درباره دامنه آموزش‌های دینی و قرآنی و همچنین جایگاه کتاب الهی در نظام آموزشی ایران پاسخ داد.

اين حافظ خردسال که همراه پدرش به دعوت جامعه شیعیان روسیه برای اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی به این کشور دعوت شده است، در برخی مساجد جمهوری داغستان نیز میهمان نشست‌های محفل انس با قرآن بود که با اجرای برنامه‌های مختلف، توجه مسلمانان را به تسلط خود به حفظ قرآن جلب كرد.

وي كه رتبه اول حفظ سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ايران را كسب كرده، از چهار سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد و در حال حاضر صاحب اثر تلاوت ترتیل کل قرآن، است.

خلفي، صوت و تجوید قرآن کریم را نزد اساتید مختلفی همچون اخوان، بحرالعلوم و سبزعلی آموخته و به شیوه استاد منشاوی تلاوت می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا