آذربایجاناخبارایران

اجراي تئاتر موزيكال ايراني و آذربايجاني در تبريز و باكو

رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان از اجراي تئاتر موزيكال ايراني و آذربايجاني در تبريز و باكو خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در ديدار رايزن فرهنگي كشورمان با ريیس مجموعه فرهنگی تئاتر موزیکال آذربایجان، طرفين بر اجراي تئاتر موزيكال هنرمندان ايراني و آذربايجاني در كشورهاي يكديگر توافق كردند.

ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در آذربايجان ضمن ديدار از مجموعه فرهنگی تئاتر موزیکال آذربایجان، با علی قسمت لالایف، ريیس تئاتر موزیکال دولتی آذربایجان دیدار و در خصوص روابط فرهنگی و همکاری‌های آینده مذاکره كرد.

در این دیدار که به منظور هماهنگی در خصوص حضور ريیس تئاتر موزیکال دولتی آذربایجان در همایش منطقه‌ای در تهران به دعوت مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، علی قسمت لالایف، فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ايران در آذربايجان را بسیار خوب و اثرگذار خواند.

سپس سید ابراهیم ابراهيمی‌نائيد، با بيان اينكه روابط فرهنگی دو کشور در حد مقبول است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هفته فرهنگی آذربایجان در ایران در ماه‌های آینده در ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خالی فراوانی در مناسبات فرهنگی به ویژه در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی بین دو کشور ایران و آذربایجان وجود دارد که با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاي روابط فرهنگی و هنری بهره برد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنين پیشنهاد کرد که ضمن دیدار ريیس تئاتر موزیکال دولتی آذربایجان با ريیس انجمن هنرهای نمایشی تبریز که هفته آینده به باکو سفر خواهد کرد، ترتینی اتخاذ شود تا با امضاي توافقنامه‌ای، گروهی از هنرمندان ایران در تئاتر موزیکال آذربایجان و گروهی از هنرمندان تئاتر موزیکال نیز در ایران نمایشنامه‌هايی را روی صحنه ببرند.

این پیشنهاد مورد استقبال ريیس تئاتر موزیکال آذربایجان قرار گرفت و مقرر شد با دعوت از مسئولین تئاتر استان‌های همجوار و مذاکره با آنان، زمینه همکاری‌های بعدي فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا