آذربایجاناخبارویژه

اجتماع عظیم مردم جمهوری آذربایجان به مناسبت عاشورای حسینی/ تجلی شور و شعور حسینی /تصاویر

همزمان با دهم ماه محرم  مردم مسلمان جمهوری آذربایجان با اجتماع بزرگی که در سرتاسر این کشور   برگزار  کردند عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، هزاران تن از ساکنان پایتخت جمهوری آذربایجان با حضور در مساجد  حضرت زهرا(س)، تازه پیر ، بی بی هیبت ، مشهدی داداش ، اژدر بیک ، حاجی سلطانعلی ، امام حسین و سیار اماکن دینی باکو و سایر شهرهای این کشور منجمله سومیقائیت، لنکران، نارداران، گنجه،ماسالی ،سلیان و جلیل آباد  به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند.
همه ساله در روز عاشورا به ابتکار اداره مسلمان قفقاز کمپین اهدای خون برای کودکان تالاسمی در برخی مساجد و اماکن دینی باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان با نظارت نمایندگان وزارت بهداشت این کشور برگزار می شود که امسال نیز این سنت حسنه ادامه داشت .
مراسم عزاداری حسینی همچنین در حسینیه ایرانیان مقیم باکو با حضور گسترده مسلمانان پایتخت جمهوری آذربایجان و جمعی از ایرانیان مقیم برگزار شد.
اداره پلیس باکو روز گذشته ( شنبه ) با انتشار گزارشی اعلام کرد ، در رابطه با برگزاری مراسم عاشورا تدابیر امنیتی لازم در مساجد و سایر امکان دینی اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا