آذربایجاناخبارایراننارداران

راهپیمایی مردم تبریز در اعتراض به شهادت شیخ نمر و دستگیری حاج ناطق کریم اف

اعتراض به دستگیری رئیس شورای ریش سفیدان قصبه نارداران در جمهوری آذربایجان توسط عوامل دولت باکو از دیگر نکات مطرح شده توسط مردم تبریز در شعارها و بیانیه پایانی این راهپیمایی بود.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،مردم تبریز در راهپیمایی خود که از مصلای امام خمینی(ره) این شهر تا میدان ساعت برگزار شد، با سردادن شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر وهابی، وهابی وهابی ننگت باد، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خشم خود را از حکام عربستان سعودی ابراز کردند.
‘مرگ بر ضد ولایت فقیه’ ، ‘آمریکا نین داخلی مزدورلاری – گره توکیله اولارین قانلاری’ ، ‘مسلمانار بیر اولسین – امریکا نابود اولسین’ از دیگر شعارهای بود که مردم تبریز سردادند .
در این راهپیمایی قطعنامه اعتراض آمیز علیه سیاست های سران عربستان قرائت شد.
مردم تبریز در حاشیه این راهپیمایی حمایت خود را از کمپین تحریم کالاهای تولید سعودی که درآمد ناشی از آنها صرف حمایت از گروهک های تکفیری و تروریستی، کشتار مردم بی گناه بحرین و یمن و ترویج اندیشه های ضدشیعی و مطابق با اسلام آمریکایی می شود، اعلام کردند.
بر اساس این گزارش در سایر شهرستان های استان آذربایجان شرقی هم راهپیمایی های اعتراض آمیز علیه شهادت رهبرشیعیان عربستان برگزار شد.
لازم به یادآوری است که چند روز پیش رئیس شورای ریش سفیدان قصبه نارداران جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، اقدام رژیم سعودی را در اعدام آیت الله نمر، مصداق بارز تروریسم دولتی توصیف کرده بود که وی بلافاصله پس از صدور این بیانیه دستگیر و  طبق ماده ۲۷۴ قانون اساسی آذربایجان و با اتهامات ساختگی خیانت به کشور، اخلال در امنیت ملی، جاسوسی اسرار دولتی به نفع کشورهای خارجی و… به ۴ ماه زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا