آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

دیدار دبیر شورای امنیت ارمنستان با سفیر مسکو در ایروان

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان با سفیر مسکو در ایروان دیدار و درباره وضعیت جاری در مرز با جمهوری آذربایجان رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی بروز تنش‌ های مرزی و اتهام‌ زنی‌ های متقابل اخیر باکو و ایروان به یکدیگر، دبیر شورای امنیت ارمنستان با سفیر روسیه دیدار دو جانبه ای ترتیب داد.

بر اساس گزارش رسانه‌ های ارمنستانی، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان امروز سه شنبه با «سرگئی کوپیرکین» سفیر روسیه در ارمنستان دیدار کرد.

دفتر گریگوریان خبر داد که تمرکز دیدار دبیر شورای امنیت ارمنستان و سفیر روسیه، وضعیت مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود.

در بیانیه دبیر شورای امنیت ارمنستان آمده است: «در این دیدار وضعیت کنونی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه، طرفین بر ضرورت آغاز سریع روند تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کردند».

در این دیدار گریگوریان و کوپیرکین بر اجرای کامل توافقی که قبلا درباره مبادله اُسرای جنگی طبق اصل «همه برای همه» به دست آمده، تاکید کردند.

دفتر گریگوریان افزود: «دبیر شورای امنیت ارمنستان و سفیر روسیه در ایروان همچنین در مورد رفع انسداد ارتباطات در منطقه گفتگو کردند.»

یادآور می شود، رایزنی این مقام ارشد امنیتی ارمنستان با سفیر مسکو درباره مرز کشورش و جمهوری آذربایجان به دنبال تشدید تنش‌ های اخیر مرزی و اتهام‌ زنی‌ های متقابل دو کشور همسایه به یکدیگر انجام شده است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا