آذربایجاناخبارعمومی

جمع آوری بیش از چهارهزار کتاب دینی در چند شهر جمهوری آذربایجان

«کمیته دولتی امور گروه های دینی» و «وزارت کشور » جمهوری آذربایجان، در بازرسی های مشترک از مغازه های فروش کتب و لوازم دینی در شهرهای مختلف این کشور، چهار هزار و ۲۴۸ کتاب و جزوه و ۳۴ سی دی و دی وی دی حاوی مضامین دینی را مصادره کردند.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات»، در بازرسی های مشترک ماموران «کمیته دولتی امور گروه های دینی» و «وزارت کشور » جمهوری آذربایجان در نواحی «نظامی »، «یاسامال» و «قَراداغ» باکو و شهرهای گنجه، شیروان، قُبا، خاچماز و « تَرتَر» جمهوری آذربایجان ، تدابیر لازم برای جلوگیری از فروش کتب و جزوات و لوازم دینی در خارج از مغازه های دارای مجوز دولتی اتخاذ شد.
در این بازرسی ها، درباره سیزده نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به موجب مواد مربوط به فعالیت های دینی در قانون کیفری، گزارش رسمی تنظیم و اخطار صادر شد.
در طول سال گذشته نیز ، ۱۴۲ نفر از کسانی که با نقض قانون «آزادی اعتقادات دینی و وجدان» به تبلیغات دینی در جمهوری آذربایجان پرداخته اند، تحت پیگرد قرار گرفتند و از آنها پنج هزار و ۱۸۵ کتاب ، ۱۴۵ عدد سی دی و دی وی دی حاوی صوت یا تصویر ، ۳۵۶ عدد بروشور و مجله و ۱۸۸ عدد سایر لوازم دینی کشف و مصادره شده است.
در همین مدت ، همچنین در همین ارتباط، از اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تبلیغات دینی غیرمجاز، ۸۶ هزار منات جریمه اخذ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا