آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

زمزمه های بروز درگیری و آشوب در ارمنستان

با نزدیک شدن به ۱۹ ژانویه احتمال بروز درگیری و آشوب داخلی در پایتخت ارمنستان قوت گرفته است. به طوری که کارشناسان سیاسی از احتمال گسترده شدن دامنه اعتراضات خیبانی و تبدیل به مطالبات سیاسی از سوی مخالفین دولت این کشور خبر داده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات،کاهش میزان سرمایه گذاری های، افزایش خروج سرمایه و بدهی های خارجی این کشور را در آستانه یک بحران اجتماعی و سیاسی قرار داده است.
بنابر اعلام منابع خبری، افزایش قیمت ارزاق و کالاهای اساسی هم زمان با آغاز سال نو میلادی در این کشور دلایل متعددی داشته لکن کارشناسان اقتصادی، افزایش مالیات و عوارض کالاهای مصرفی که از ابتدای ماه ژانویه از سوی دولت ارمنستان به اجرا گذاشته شده را مهم ترین دلیل بروز این ناآرامی ها در پایتخت ارمنستان اعلام کرده اند. این در حالی است که فساد اداری و انحصارطلبی مدیران دولتی و کابینه «سرژ سارکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان نیز یکی دیگر از عوامل بروز اختلافات و درگیری ها در این کشور می تواند قلمداد شود.
لازم به ذکر است که نمایندگان جناح مخالف دولت ارمنستان موسوم به فراکسیون «یلک» در مجلس این کشور از طرفداران خود خواسته اند تا روز ۱۹ ژانویه با اجتماع در میادین و اماکن مرکزی ایروان به جمع معترضین و تجمع کنندگان بپیوندند.
این درحالی است که کارشناسان داخلی این کشور تصویب و اجرای قوانین مربوط به حضور سربازان ارمنی در مناطق جنگی و حذف معافیت خدمتی آنان نیز می تواند زمینه ساز بروز درگیری های اخیر این کشور ارزیابی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا