آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از روابط نظامی ایران و روسیه

وبگاه صهیونیستی: روابط نظامی ایران و روسیه تل آویو را نگران می‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وبگاه تحلیلی رژیم موقت صهیونیستی به تازگی در تحلیلی به افزایش روابط ایران و روسیه پرداخت و نوشت: «تل‌ آویو ممکن است از عربستان سعودی به‌عنوان وزنه‌ ای برابر روابط فزاینده روسیه و ایران استفاده کند.»

وبگاه «جی ان اس» در ابن زمینه نوشت: «تلاش روسیه برای غلبه بر غرب منجر به روابط تنگاتنگ با کشورهایی شده که با غرب نیز در تضاد هستند و ایران از آن جمله کشورهاست. برای ایران نیز مهم است که نشان دهد جایگزین‌هایی برای غرب دارد. به همین دلیل است که این کشور در حال بهبود روابط با روسیه است.»

در جدیدترین شواهد مبنی بر رو به رشد روابط بین تهران و مسکو، وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که سه فروند هواپیمای باری ایرانی را به فهرست هواپیماهای مظنون به نقض کنترل‌های صادراتی ایالات متحده اضافه خواهند شد. «ولادیمیر پوتین»رئیس‌ جمهور روسیه نیز در اجلاس سران اخیر سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان با همتای آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

این گزارش حاکیست، روسیه و ایران ر عرصه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی نزدیک‌تر می‌شوند. «جیسون برادسکی» از تحلیلگران آمریکایی معتقد است که ایران از روسیه با توجه به اینکه این کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است، حمایت دیپلماتیک دریافت می‌کند.

برادسکی افزود: «ایران همچنین پس از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ ، چشم به سخت افزار نظامی روسیه دارد. ایران به دنبال جنگنده “سوخو-۳۵” روسیه است».

این وبگاه به نگرانی‌های فزاینده تل آویو در تقویت روابط تهران و مسکو اشاره کرد و نوشت: «روابط رو به رشد ایران و روسیه، رژیم (صهیونیستی) را به دلیل حمایت دیپلماتیک و کمک‌های نظامی که روسیه می‌تواند به تهران بدهد، نگران می‌کند.»

منبع: راهبرد معاصر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا