آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

ابراز مخالفت جمهوری آذربایجان با شروط ارمنستان در روند مذاکرات

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بر عدم تعیین  شرط و شروط در روند مذاکرات از سوی ارمنستان تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ ای به شروط ارمنستان برای مذاکرات واکنش نشان داد.

سرویس مطبوعاتی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان، در این بیانیه آورده است: اتهامات واهی علیه جمهوری آذربایجان که نخست وزیر ارمنستان در شبکه اجتماعی منتشر کرده است، به وضوح نشان می‌دهد که ارمنستان به دنبال تشدید وضعیت تنش آمیز در منطقه است.

وزارت خارجه باکو تصریح کرد: طبق اطلاعیه‌های وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، یگان‌های مسلح ارتش ارمنستان در تاریخ ۲۸ سپتامبر یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه کلبجر را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات یکی از نیرو‌های ارتش کشورمان به شدت مجروح شد و در پاسخ به این اقدام تحریک آمیز، تدابیر و اقدامات لازم را ارتش جمهوری آذربایجان به کار گرفت و این تحریکات ارمنستان اخیرا به یک عادت تبدیل شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به نشست آتی مقامات دو کشور اعلام کرد: اکنون که درحال برنامه ریزی برای دیدار‌های آتی و تماس با مقامات کشور مقابل هستیم، ارمنستان با قربانی کردن مردم به دنبال بهانه برای ایجاد اخلال در روند مذاکرات است و رهبری ارمنستان نباید با تشدید اوضاع منطقه، در روند مذاکرات خللی وارد و برای آن شرط تعیین کند.

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری آذربایجان به عنوان آغازگر صلح علاقه‌ ای به ایجاد تنش در منطقه ندارد و در غیر این صورت با هرگونه تحریک علیه خاک خود قاطعانه مقابله خواهد کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این بیانیه اشاره‌ ای به شروط ارمنستان نکرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا