اخبارگرجستان

برگزاری روز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و دانشگاه ˈپاتریاکی گرجی آندریا مقدسˈ تفلیس برنامه ای را با عنوان ˈروز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ˈ برگزار کردند.

این ویژه برنامه فرهنگی  به مناسبت آغاز بکار کلاس های آموزش زبان فارسی در دانشگاه تفلیس با حضور ˈعباس طالبی فرˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، ˈسرگو واردوسانیدزهˈ رییس دانشگاه پاتریاکی گرجی آندریا مقدس، ˈبهرام کیانˈ سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

سفیر ایران در این مراسم با اشاره به تاریخ تمدن ایران اسلامی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و گرجستان ، روابط دو کشور را از هر نظر در سطح مناسب ارزیابی کرد و از احترام و دوستی متقابلی که بین جمهوری اسلامی ایران و کلیسای ارتدکس گرجستان وجود دارد، یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های علمی، فناوری، صنعتی و جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود با گرجستان است .

رییس دانشگاه پاتریاکی گرجی آندریا مقدس از سخنرانی و حضور سفیر ایران در نشست با اساتید و دانشجویان و همکاری های رایزنی فرهنگی سفارت ایران با این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد و آشنایی با فرهنگ و زبان هر کشور را مهمترین دریچه برای شناخت آن کشور دانست.

رییس دانشگاه پاتریاکی گرجی آندریا مقدس ، علاقه ویژه دانشجویان گرجی نسبت به یادگیری زبان فارسی را جالب توجه توصیف کرد.

در ادامه این مراسم، سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان نیز ضمن تشکر از ریاست دانشگاه و تبریک به فارسی آموزان برای انتخاب درس زبان فارسی، افتتاح کلاس های زبان فارسی را نشانه خلاقیت و هوشمندی مسوولان دانشگاه دانست .

وی با اشاره به سلایق نخبگان گرجی و علاقه مندی آنان به شعر و ادبیات، فراگیری زبان فارسی را دریچه ای برای دسترسی بدون واسطه آنان به گنجینه گرانبهای شعر و ادب فارسی توصیف کرد.

در حاشیه این برنامه ، نمایشگاه فرهنگی، هنری با عنوان ˈجلوه هایی از ایران امروزˈ شامل عکس، صنایع دستی و کتب ایرانشناسی به زبان های مختلف، برپا شد که مورد توجه ریاست دانشگاه، دانشجویان و مدعوین قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا