آذربایجاناخبارایران

برقراری نخستین پرواز مشهد به جمهوری آذربایجان

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد – باکو نخستین پرواز از این فرودگاه به جمهوری آذربایجان است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  ، محمد باقر قاسم زاده شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه خط پروازمشهد به باکو که در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برقراری خط پرواز مشهد – باکو نقطه عطفی در تاریخ فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس است.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد سالیانه میزبان ۹ میلیون زائر و مسافر است، افزود: سهم مسافران خارجی از این تعداد، دو میلیون نفر است.
مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی بیان کرد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس دومین فرودگاه پرترافیک جمهوری اسلامی ایران و اولین فرودگاه پرترافیک زیارتی است که به ۲۷ مقصد خارجی مسیر پروازی دارد.
وی به افزایش ۲۰ درصدی تعداد مسافران در سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش حجم مسافر ورودی و خروجی در روزهای عادی ۲۲۰ و در مناسبت های خاص تا ۲۵۰ پرواز انجام می شود.
قاسم زاده با بیان جابجایی ۶۰ هزار مسافر در سال در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس گفت: از این حیث رتبه ۱۶ را در بین کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده ایم که با افزایش تعداد پروازها و مسیرهای پروازی رتبه بهتری را کسب خواهیم کرد.
مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی اظهار داشت: با برقراری این پرواز امیدواریم مردم خوب و خون گرم جمهوری آذربایجان از مزیت های مشهد مقدس به ویژه بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نهایت استفاده را ببرند و همینطورشهروندان مشهدی با سفر به باکو از فرهنگ غنی این شهر بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا