اخباراردبیل

آیت الله عاملی:مسئولان با توجه به استیصال آمریکا دیپلماسی خود را تنظیم کنند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته بر لزوم توجه به فضیلت ماه شعبان تأکید کرد و اظهار داشت: رجب و شعبان مقدمه رمضان المبارک و در حکم قرنطینه و سم زدایی برای پیدا کردن قابلیت تمام جهت استفاده از عنایات بزرگ الهی در ماه مبارک رمضان است.
 حضرت آیت الله عاملی در این خصوص اظهار داشت: صدقه و استغفار و روزه طبق روایات دارای اقتضاءات بزرگ در ماه شعبان است و در تحصیل آمادگی جهت ورود به ماه رمضان تأثیری تمام دارد و ماه شعبان تنها ماهی است که صدقه در آن تا روز قیامت پرورش داده می شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سوم شعبان، روز پاسدار، نقش سپاه معظّم را در امنیت و در جایگاه بسیار ویژه منطقه ای ایران نقشی استثنایی دانست و گفت: ملت در تمام شؤون خود مرهون ایثارگری ها و فداکاری های سپاه معظّم است.
وی مسئولیت سپاه را طبق بیان قانون اساسی پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و اصل و کیان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این سخن با اقتضاءات حقوقی خود تکالیف وسیعی را فراتر از فعالیتهای نظامی برعهده سپاه معظم گذاشته است..
وی افزود: حضرت امام عمدا روز سوم شعبان روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین را روز پاسدار اعلام کرد تا برساند که مسئولیت این مجموعه متأثر از ارزشهای برگرفته از فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی ما است و الگوگیری پاسداران از امام حسین است که با آزادگی و شجاعت، الگویی ماندگار از مقاومت در دفاع از دین جد خود بر جای گذاشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین بمناسبت چهارم شعبان روز جانبازان گفت: به تعبیر حضرت امام، جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک جا مانده است.
وی افزود: جانبازان ما شهدای زنده ما هستند و عزت و اعتلاء انقلاب اسلامی مدیون ایثار این عزیزان است.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ورود نیروهای آمریکایی به سوریه و جنوب یمن اعلام داشت: این نشان از استیصال عربستان در هر دو کشور با وجود صرف میلیاردها دلار و بکارگیری سلاح های پیشرفته و خطرناک ترین تروریست هاست.
وی افزود: از استیصال عربستان و امداد از آمریکا معلوم می شود که حرف نهایی در منطقه با پول و اسلحه زده نمی شود و اذناب آمریکا در تأمین اهداف استکبار جهانی در برابر ملت ها عاجزند و این ذلت بزرگی در وهله اول برای خود آمریکاست و نشان می دهد که آمریکا دیگر در جایگاه رهبری جهانی نیست که هرچه اراده بکند محقق شود و مسئولین ما باید با توجه به این استیصال آمریکا دیپلماسی خود را تنظیم کنند و از موضع قدرت و عزت با آمریکایی ها تعامل نمایند و از تکرار عباراتی مثل انتظار می رود اجتناب کنند.
وی ادامه داد: در عرصه سیاست استفاده از ادبیاتی مثل از آمریکا انتظار می رود جواب نمی دهد. آنها دنبال منافع نامشروع خود هستند و بخاطر آن تیشه به ریشه ملّت ها می زنند.
امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز جمعه بطور مبسوط در تجلیل از مقام معلّم صحبت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا