اخباراردبیل

آیت الله عاملی:اعطای نشان ‌فتح به فرماندها‌ن سپاه احیای غرور مقدس ملت بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه  از دریا دلان نیروی دریایی ارتش بخاطر مانور با عظمت ولایت 94 تشکر کرد و گفت: اینگونه مانورهای بزرگ نقش خطیری در استحکام کشور دارد.
حضرت آیت الله عاملی همچنین اعلام کرد: از صمیم دل و با تمام وجود از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که به سرداران سپاه که ملوانان آمریکایی را اسیر کرده بودند مدال شجاعت اعطاء کردند.
وی در این خصوص افزود: در سال 1999 که هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس مورد هدف ناو وینسنس قرار گرفت و عده ی زیادی از هموطنان مخصوصا 60 کودک جان خود را از دست دادند، همان زمان جرج بوش به فرمانده ناو یعنی ویل راجرز مدال لیاقت آمریکا به خاطر (( رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته )) اعطاء کرد و همچنین تمام سربازان ناو مزبور، مدال مبارزه دریافت کردند. مدال مبارزه نیز در آمریکا به کسانی داده می شود که توانسته باشند (( با سرعت و دقت آتش بگشایند)) .
وی ادامه داد: از آن زمان دل تمام ایرانی ها خون بود و غرور ملت شکسته بود و مقام معظم رهبری با تجلیل حکیمانه خود غرور مقدس ملت را احیا کردند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حلول دهه مبارک فجر اعلام کرد: تمام خدماتی که ممکن است یک انقلاب در حد اعلی به ملت و کشور خود انجام دهد، انقلاب ما انجام داده است.
وی در این خصوص به تقویت بنیه ی علمی، حاکمیت ملی، دموکراسی حقیقی و استقلال سیاسی، اعتماد به نفس و عمل به شعار نه شرقی و نه غربی، اقتدار اقتصادی، بالا بردن وزن سیاسی و حفظ غرور ملی در سطح جهانی و همچنین احیاء ارزشهای دینی، وحیانی و تربیتی و آزادی بیان اشاره کرد.
وی برای دفاع از امنیت، استقلال، حاکمیت ملی و عزت کشور از اهالی خواست در پای صندوقهای رأی و در راهپیمایی 22 بهمن حضور غرور آفرین داشته باشند .
امام جمعه اردبیل 22 بهمن را مظهر اقتدار ملی و مظهر حضور مردمی و مظهر استقامت و عزم و اراده بلند ملت دانست و اظهار داشت: در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده این کشور را تقطیع کرده اند و ملت و کشور صدمات غیر قابل جبران دیده است.
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه اول در بیان وظایف مشترک کاندیداها و رای‌دهندگان گفت: هر دو طرف باید مصالح ملی را بر منافع شخصی و گروهی و حزبی ترجیح دهند، ما نباید شایسته‌سالاری را فدای قبیله‌گرایی و بازی‌های سیاسی کنیم و مخصوصا نباید در مسیر کسب رای بین شهرهای استان عداوت ایجاد کنیم.
وی افزود: انسان شایسته برای ما عزیز است، خواه از مغان باشد و خواه از خلخال، خواه از نمین باشد و خواه از نیر، خواه از پارس آباد و خواه از مشگین. ما در استان یک خانواده هستیم و تمام نقاط استان ما کرامت، تدین و شایستگی دارند. ایجاد هرگونه دشمنی و حساسیت بین شهرهای استان و مرکز، گناه کبیره و کار دشمن است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه افزود:  شهرهای استان همه زینت مرکز استان هستند و استان ما بسیاری از مفاخر خود را از شهرستان‌های خود دارد.
آیت‌الله عاملی ضمن ذکر مفاخر شهرهای استان از دو نخبه بزرگ استان از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی که اخیرا توانسته‌اند جزو یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی قرار بگیرند تشکر کرد و گفت: یکی از این عزیزان از خطه پارس‌آباد است و به اهالی آن خطه به خاطر این موفقیت و به خود این عزیزان تبریک می گویم.
وی با اشاره به اینکه چنین موفقیت علمی بسیار سخت و سنگین است حضور دانشمندان ایرانی را در زمره یک درصد دانشمندان برتر از برکات انقلاب اسلامی دانست.
وی ادامه داد: انتخابات باید مظهر وحدت و عقلانیت و شعور ملی و بصیرت، اعتماد و مردم‌سالاری باشد و لذا رهبر معظم انقلاب، انتخابات را یک نعمت الهی برشمردند.
آیت‌الله عاملی در انتها برای چندمین بار اظهار داشت که این جانب هیچ کاندیدایی را تأیید نمی‌کنم و همه کاندیداها محترم هستند و مردم در انتخاب خود احتیاج به قیم ندارند.
وی افزود: ‌هر کاندیدایی که اظهار کند نماینده ولی فقیه مرا بالخصوص تائید کرده وی دروغ گوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا