اخباراردبیلایرانعمومیویژه

آیت الله سید حسن عاملی: کثرت جمعیت و جوانی جمعیت مولفه های قدرت و پیری و افت جمیعت خطرات ویرانگر برای کشور به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز جمعیت بخشی از خطبه ها را به این امر اختصاص داد و اظهار داشت: کثرت جمعیت و جوانی جمعیت از مولفه های بزرگ قدرت است و بر عکس پیری و افت جمیعت خطرات عدیده ی غیر قابل جبران و گاهی ویرانگر برای کشور به همراه دارد

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: لذا مقام معظم رهبری فرموده اند “یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند تن او می لرزد، این مسئله جمعیت است. مسئله جمعیت را جدی بگیرید جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می کند برای دشمنان بهترین چیز این است که ایران یک کشوری باشد با بیست سی میلیون جمعیت که نصف این جمعیت هم کهن سال و میان سال و از کار افتاده باشد.”

حضرت آیت الله عاملی ادامه داد: باز مقام معظم رهبری فرموده اند “من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می تواند 150 میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم.”

وی افزود: افول جمعیتی در ایران آثار خود را به تدریج نشان می دهد. تعطیلی بخشی از پادگانها، پایین آمدن ظرفیت دانشگاه ها و… از جمله این آثار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: چند سال پیش تصمیم بر تعطیلی پادگان کشوری اصلاندوز و مشگین شهر بود که اینجانب با مذاکره با سردار احمدی مقدم مانع از این فاجعه شدیم و تعطیلی به پادگانهای استانهای دیگری نصیب شد.

وی ادامه داد: در این خصوص باید سیاست های کلان کشور توسط مجلس و دولت تهیه گردد و مخصوصا موانع ازدواج برطرف و تسهیلات لازم جهت ازدواج فراهم گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا