آذربایجاناخبارترکیهروسیهنخجوان

آیا پدافند هوایی اس ـ ۴۰۰ در نخجوان مستقر می شود؟

توافق دولت های ترکیه و روسیه در باره فروش سیستم های اس ـ ۴۰۰ باعث نگرانی محافل سیاسی و نظامی ارمنستان شده است. محافل سیاسی و نظامی ارمنستان بیان می کنند که روسیه غیر از جمهوری آذربایجان، به ترکیه نیز سلاح های مدرن می فروشد و این روند می تواند در آینده برای ارمنستان خطر ایجاد کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، “استفان سفریان” رییس انستیتوی مسایل امنیتی و روابط بین المللی ارمنستان در مصاحبه با یکی از رسانه های این کشور گفته است: « ترکیه می تواند یکی از سیستم های اس ـ ۴۰۰ خود را در نخجوان مستقر نماید. همه می دانند که ترکیه از نیروهای ویژه ارتش نخجوان حمایت می کند».
این کارشناس ارمنی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا یکی از سیستم های اس ـ ۴۰۰ را در مرز ارمنستان مستقر خواهد کرد، افزود: «سیستم اس ـ ۴۰۰ نه تنها برای دفاع از ترکیه، بلکه برای تامین منافع جمهوری آذربایجان نیز استفاده خواهد شد. با توجه به اینکه آذربایجان و ترکیه بایدیگر همکاری بسیار نزدیکی در زمینه نظامی دارند، فروش سیستم های اس ـ ۴۰۰ به ترکیه، باید باعث نگرانی ارمنستان شود. سیستم های اس ـ ۴۰۰ یکی از قدرتمند ترین سیستم های پدافند هوایی جهان است و این سیستم می تواند برای موشک های «اسکندر» ما مشکل ایجاد کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا