آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

آمریکا: صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان امکان‌پذیر است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح بین وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در واشنگتن، بر امکان پذیر بودن صلح بین باکو و ایروان تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه گفت که این کشور معتقد است صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ایالات متحده خوشحال است میزبان میرزویان وزیر خارجه ارمنستان و بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای تسهیل مذاکرات در این هفته در حالی است که آن‌ها با هم برای دنبال کردن آینده صلح‌ آمیز در منطقه قفقاز جنوبی کار می‌کنند.

پاتل افزود: وزیر بلینکن مفتخر به استقبال از وزرای خارجه در ضیافت شام دیروز و شرکت در نشست عموی افتتاحیه امروز در مرکز آموزشی امور خارجه «جورج پی. شولتز» است. او معتقد است گفت‌وگوی مستقیم کلید حل مسائل و دستیابی به صلح پایدار است.

به گفته وی، «این چیزی است که او (بلینکن) عمیقاً درگیر آن بوده است و چیزی است که همچنان به دقت به آن توجه خواهیم کرد».

در حالی که همزمان با شروع مذاکرات وزرای خارجه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در آمریکا، منابع خبری از احتمال پایین پیشرفت در این دور از مذاکرات خبر داده‌ اند، پاتل توضیح داد: ببینید، معتقدیم صلح بین این دو کشور امکان‌پذیر است و خوشحالیم که از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: فکر می‌کنیم گفت‌وگوی مستقیم از طریق دیپلماسی کلیدی است… این چیزی است که وزیر خارجه عمیقاً درگیر آن بوده و فرصت داشته نشست‌های سه‌جانبه تشکیل دهد و همچنین با وزرای خارجه و رهبران این دو کشور گفت‌وگو کند. به تعامل درباره این موضوع ادامه می‌دهیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا