اخبارگرجستان

آمریکا تجهیزات نظامی برای رزمایش مشترک به گرجستان منتقل می کند

آمریکا به تازگی انتقال تجهیزات نظامی سنگین به گرجستان برای برگزاری تمرینات نظامی مشترک Agile Spirit در چارچوب فرماندهی ناتو را آغاز کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،خبرگزاری ‘نیوز گئورگیا ‘ گرجستان روز یکشنبه در گزارشی با اعلام این مطلب بدون اشاره به زمان دقیق این رزمایش افزود: این تمرینات مشترک در آینده نزدیک در گرجستان برگزار خواهد شد .
بنا به این گزارش، تجهیزات نظامی آمریکا از جمله توپخانه و ماشین های زره پوش از پایگاه نظامی نئو سلو بلغارستان به یکی از بنادر این کشور در دریای سیاه منتقل و از آنجا نیز به گرجستان رسانده خواهد شد .
نیوز گئورگیا افزود: عملیات انتقال تجهیزات نظامی همچنین هدف نمایش توانایی ناتو برای سازماندهی انتقال تجهیزات نظامی به هر کشور مورد نظر اروپا را دنبال می کند .
بر اساس این گزارش، رزمایش Agile Spirit در گرجستان با حضور نیروهای این کشور، آمریکا، بلغارستان، رومانی ، لتونی، ترکیه و اوکراین برگزار خواهد شد .
وزارت دفاع گرجستان مدتی پیش اعلام کرد، این تمرینات نظامی در پایگاه های وازیانی و اورپولو این کشور برگزار می شود .
تمرینات نظامی Agile Spirit از سال 2011 میلادی همه ساله در قالب همکاری نظامی گرجستان با آمریکا و ناتو اجرا می شود .
این تمرینات نظامی تا سال 2015 میلادی با حضور نظامیان گرجستان و آمریکا برگزار شده و از سال گذشته جمعی از نظامیان بلغارستان ، رومانی ، لیتوانی و لتونی نیز در آن حضور داشتند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا