اخبارترکیه

انتقاد داووداوغلو از دمیرتاش به خاطر برنامۀ دیدار وی از مسکو

در آستانۀ سفر دمیرتاش به روسیه برای دیدار و گفتگو با وزیر خارجۀ این کشور، داووداوغلو دمیرتاش را به خاطر تلاش برای همکاری با کسانی که ترکیه با آنها مشکل دارد مورد انتقاد قرار داد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد داووداوغلو نخست وزیر ترکیه از صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به خاطر قصد وی مبنی بر سفر به مسکو، انتقاد کرد.

روز یکشنبه دمیرتاش اعلام کرد که قرار است چهارشنبه به مسکو سفر کرده و با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجۀ روسیه دیدار و گفتگو کند.

داووداوغلو در این باره گفت: «ترکیه کشوری آزاد است، هر کسی می تواند هر جا که می خواهد برود و با هر کسی که می خواهد گفتگو کند، مشکلی در این رابطه نیست. اما چرا دو ماه پیش یا یک سال پیش نرفتند؟… آنها به جای اینکه هماهنگ و همگام با مردم ترکیه حرکت کنند، ترجیح می دهند با کسی همکاری کنند که ما با وی مشکل داریم.»

دمیرتاش گفته بود دربارۀ تاجران و دانشجویانی که از تنش به وجود آمده در روابط میان ترکیه و روسیه متضرر شده اند، با لاوروف گفتگو خواهد کرد.

روابط میان دو کشور پس از سقوط هواپیمای جنگی SU-24 روسی توسط نیروی هوایی ارتش ترکیه در مرز سوریه و به بهانۀ تجاوز به حریم هوایی ترکیه در روز ۲۴ نوامبر، دچار تنش شد. روسیه و مقامات نظامی سوریه معتقدند جت روسی وارد آسمان ترکیه نشده بود و به صورت غیر قانونی مورد حمله قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا