آذربایجاناخبارعمومی

نظر سنجی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان برای بررسی علل خشونت در خانواده ها علیه زنان در این کشور

رییس مرکز «اصلاحات و بهداشت عمومی» وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان اعلام کرد نظرسنجی این مرکز نشان می دهد ۲۸ درصد از زنان این کشور بر این باورند که شوهر می تواند همسر خود را کتک بزند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ، رئیسه احمدوا در مراسم «روز جهانی عاری از خشونت» در باکو گفت : «اصلاحات و بهداشت عمومی» وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان برای بررسی ویژگی ها و علل خشونت در خانواده ها علیه زنان در جمهوری آذربایجان نظرسنجی برگزار کرده است. این نظرسنجی میان ۴۰۰ زن دارای ۱۸ سال به بالا در شهرهای لنکران، بیلقان، فضولی و شمکیر برگزار شده است. »
در این نظرسنجی پرسیده شده است که شوهر در چه مواردی حق دارد همسر خود را کتک بزند؟
۲۴ ممیز سه درصد از زنان پاسخ دهنده ، «در صورتی که زن بدون اجازه شوهرش به خارج از خانه برود»، شوهر را محق به کتک زدن زن دانسته اند.
۱۸ ممیز ۹ درصد ، «در صورت کنترل نکردن کودکان»، ۱۳ ممیز ۶ درصد «در صورت بحث کردن با شوهر»، ۸ درصد «در صورت امتناع از رابطه جنسی» و ۵ درصد «در صورت سوزاندن غذا» ، شوهر را محق به کتک زدن همسر دانسته اند. در مجموع ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته اند که در صورت وجود یکی از این علل، کتک زدن زن، اقدام درستی است.
در این نظرسنجی، زنان متاهل، بیوه و مطلقه و نیز زنانی که در ازدواج غیررسمی به سر می برند، شرکت داده شده اند.
۵۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی دارای تحصیلات متوسطه عمومی ، ۲۱ درصد دارای تحصیلات متوسطه تخصصی، ده و نیم درصد دارای تحصیلات عالیه ، دو درصد دارای تحصیلات ابتدایی و هشت دهم درصد از آنان (یعنی سه نفر) بیسواد بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا