آذربایجاناخبارعمومی

آغاز دور جدید سرکوب ها در جمهوری آذربایجان

مرکز حمایت از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان از آغاز دور جدید سرکوب های سیاسی در این کشور و بازداشت دستکم ۲۰ نفر از فعالان شبکه های اجتماعی و حزبی و منتقدان سیاسی در ساعات اخیر خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دادستانی کل جمهوری آذربایجان نیز  از سرویس امنیت دولتی این کشور خواست با آن دسته از کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور که “فراخوان های غیرقانونی” در ارتباط با  بحران قطعی برق ناشی از انفجار در فعالیت نیروگاه مرکزی مینگه چویر و تیراندازی به سوی فرماندار شهر گنجه  منتشر می کنند، برخورد کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «لنت» جمهوری آذربایجان ، دادستانی کل جمهوری آذربایجان با ذکر اسامی شماری از پایگاه های اینترنتی این کشور و متهم کردن آنها به انتشار اخبار نادرست ، فراخوان های غیرقانونی ، ایجاد بی اعتمادی به دولت و مقامات دولتی و حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی ، اعلام کرد در این باره پرونده جنایی گشوده شده و به سرویس امنیت دولتی ارسال شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری آپا ، وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرد ده نفر  که در شبکه های اجتماعی ، مطالب غیرقانونی درباره واقعه نیروگاه مینگه چویر و سوء قصد به جان المار ولی اف، فرماندار گنجه منتشر می کردند، دستگیر و به ۳۰ شبانه روز بازداشت محکوم شدند.

در همین حال، خبرگزاری توران جمهوری آذربایجان خبر داد مصطفی حاجی بیگلو، مسئول مطبوعاتی حزب مساوات که در میان بازداشت شدگان بود، آزاد شده ، اما مجددا برای بازجویی به دادستانی احضار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا