آذربایجاناخبارایران

گردهمایی فارسی‌آموزان جمهوری آذربایجان

گردهمایی فارسی‌آموزان جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ شهریار در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز بزرگداشت سعدی شیرازی، گردهمایی فراگیران زبان و ادبیات فارسی طی روز شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی، اساتید و فارسی‌آموزان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ شهریار در باکو برگزار شد.

اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو طی سخنانی، با اشاره به شعرای بی‌مانندی چون فردوسی، حافظ، سعدی و نظامی، رسالت همه شعرای پارسی‌گوی را دعوت به گفتار نیک و درست زیستن دانست.

وی همچنین، به تأثیر شگرف زبان و شعر فارسی در پیشرفت علم و هنر اشاره کرد و زبان فارسی را محملی برای انتقال مفاهیم بلند فرهنگی و معنوی از دیرباز تا کنون برشمرد.

فارسی در سخنان خود، ضمن ستودن نخبگانی همچون «مبارز علی‌زاده» و «رستم علی‌اف» به نقش ایشان در ترویج و توسعه زبان و ادبیات فارسی در این کشور اشاره کرد.

خانم آیگون علیزاده، استاد زبان و ادبیات ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری این گردهمایی، به مقوله آموزش زبان و ادبیات فارسی و شاعر بزرگ و پُرآوازه کشورمان سعدی شیرازی اشاره کرد.

برگزاری مسابقه شعرخوانی توسط فارسی‌آموزان و اهدای هدایایی به رسم یادبود به برگزیدگان از سوی رایزن فرهنگی کشورمان، اجرای نماهنگ بسیار زیبای بادبهاری و همچنین، کلیپ کوتاهی از دستاوردهای علمی، سیاسی و فرهنگی با عنوان «ایران امروز» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا