آذربایجاناخبار

آزادی اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان محدودتر خواهد شد

­در آستانه ماه محرم، یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان از تهیه طرح تغییر “قانون آزادی اعتقادات دینی” در این کشور خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اوخو، طاهر رضایف در گفتگو با پایگاه اینترنتی ” اُخو” گفت : ” قانون آزادی اعتقادات دینی در (جمهوری) آذربایجان در سال ۱۹۹۲ در اوایل استقلال تصویب شده است و با آنکه در مدت ۲۶ سالی که از آن زمان می گذرد، بارها این قانون تغییر داده شده است، این تغییرات کافی و قابل قبول نیست. »
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « طی ۲۶ سال، تغییراتی بزرگ و توسعه ای سریع در کشور ایجاد شده است و ( جمهوری ) آذربایجان در تمامی زمینه به دستاوردهای بزرگی دست یافته و به “مرکز تساهل و گفتگوی قومی – دینی” تبدیل شده است. تساهل دینی و قومی موجود در ( جمهوری ) آذربایجان به الگویی برای دنیا تبدیل شده است. هم دوستان و هم بدخواهان ما به این، اعتراف می کنند. برای اعتراف نکردن به این، هیچ مبنا و استدلالی وجود ندارد. اما بعضا ، تلاش هایی برای سوء استفاده از این فضای تساهل دینی و قومی و سایه افکندن بر آن وجود دارد. »
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود : « نیروهای بدخواه هم از خارج و هم از داخل بطور موازی در این زمینه تلاش می کنند. اما، به علت وحدت میان دولت و شهروندان ( جمهوری) آذربایجان، این قبیل تلاش ها همواره به شکست می انجامند.»
طاهر رضایف افزود : « قانون آزادی اعتقادات دینی بطور کامل نو خواهد شد. اما، این روند باید قدری تسریع و قانون جدید به سرعت تصویب شود. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا