آذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغ

ماریا زاخارووا ؛ استقلال قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در حال حاضر با مطرح شدن تغییر نام این منطقه، موضع روسیه با تاثیر نپذیرفتن از این موضوع درخصوص نظام مندی مناقشه، تغییر نخواهد یافت.
“ماریا زاخارووا” نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری آپا در مسکو اعلام کرد: روسیه نیز همچون دیگر هم صدران گروه مینسک، قره باغ کوهستانی را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت نمی‌‌شناسد.
وی در واکنش به اقدام جدایی طلبان قره باغ و دولت ساختگی این منطقه برای تغییر نام اراضی اشغال شده، افزوده است: بر این باوریم که استاتوس اساسی قره باغ در مذاکرات صریحاً باید مشخص شود لیکن در حال حاضر با مطرح شدن تغییر نام این منطقه، موضع روسیه با تاثیر نپذیرفتن از این موضوع درخصوص نظام مندی مناقشه، تغییر نخواهد یافت.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با روشنگری در خصوص مورد مذاکره قرار گرفتن یا نگرفتن مناقشه در دیدار وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه مینسک، در هامبورگ ابراز داشته است: با دیگر هم صدران به یاری رسانی در واسطه گری طرفین مناقشه ادامه خواهیم داد، بر همین اساس نیز امروز 10 نوامبر در شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری و همچنین جلسه گروه مینسک، نظام مندی منطقه قره باغ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید عنوان کرده است: امیدواریم این بررسی‌‌ها در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری در هامبورگ که در تاریخ 8-9 دسامبر برگزار خواهد شد، ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا