آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

درخواست کمک دینداران جمهوری آذربایجان از جهان اسلام

دینداران جمهوری آذربایجان در پی اهانت ماموران دولتی به مقدسات اسلامی، از عموم مسلمانان جهان درخواست کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سلیمان علی اکبر اف، عضو جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و یکی از دیندارانی که در بازداشتگاه باندوتدل ( اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان) تحت شکنجه و اهانت های ماموران بازجویی قرار گرفته است، از جهان اسلام درخواست کرد به داد مردم جمهوری آذربایجان برسند.
سلیمان علی اکبروف در گفتگو با خبرنگاران گفت: «در گذشته بارها اخبار مصایب و شکنجه های نظامیان دستگیر شده در جریان به اصطلاح “پرونده تَرتَر” و دینداران دستگیر شده در واقعه نارداران و گنجه و… را شنیده و خوانده بودم، اما وقتی مصیبتی را که بر سر خودم صرفا بخاطر حضور در جلسه محاکمه یکی از برادران دینی آورده شد، تجربه کردم، به درستی سخنان حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان پی بردم که می گفت این بلایا بر سر تمامی مردم جمهوری آذربایجان خواهد آمد.»
سلیمان علی اکبروف افزود: «در زمانی که ماموران شکنجه و بازجویی، به تمامی درخواست هایم و قسم هایم به خداوند، برای توقف شکنجه پاسخ منفی می دادند و شکنجه ها را تشدید می کردند و حتی به خداوند هم اهانت می کردند، به یاد وضعیتی افتادم که ماموران پلیس در زمان دستگیری حاج ابوالفضل بنیادوف در نارداران ایجاد کردند و کمر او را شکستند.»
این دیندار آذربایجانی افزود: «از تمامی مدافعان حقوق بشر و از جامعه اسلامی خواه در داخل کشور و خواه در خارج از کشور خواهش می کنم که به داد مردم جمهوری آذربایجان برسند.»
رفعت صفر اف، مدافع حقوق بشر نیز در این کنفرانس خبری گفت: « برای وادار کردن مقامات دولتی جمهوری آذربایجان به اصلاح وضع موجود، استناد به قانون اساسی کشور هیچ تاثیری ندارد. زیرا، این مقامات اساسا کسانی نیستند که به قوانین و قانون اساسی کشور اعتنایی داشته باشند. در حالیکه در قانون اساسی جمهوری آذربایجان آمده است که هر شهروندی صرف نظر از عقاید دینی اش، از حقوق مساوی در قانون برخوردارند، آیا این برابری است که شهروند را فقط بخاطر درخواستش برای حضور در جلسه دادگاه بازداشت می کنید و برهنه کرده، به تجاوز تهدید می کنید؟ اگر شهروندانی بر این باورند که عقاید آنها بر حق است و بر این باور خود نیز پافشاری می کنند، آیا باید همه آنها را به قتل برسانید؟ شما این دینداران و فعالان جنبش اتحاد مسلمانان را به تلاش برای ایجاد دولت “تئوکراتیک” متهم می کنید! حال آنکه خودتان در دولتی که ایجاد کرده اید، شهروندان را به تجاوز تهدید می کنید. شما اینان را به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران متهم می کنید، حال آنکه وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با وزیر خارجه ایران دیدار و همکاری می کند. اگر آنها تروریست هستند، چرا با آنها دیدار می کنید؟ مثل دولت جمهوری آذربایجان که با ایران رابطه سیاسی دارد، این شهروند (سلیمان علی اکبروف) نیز در آنجا تحصیلات عالیه اسلامی را طی کرده است و بر عقیده اش تاکید می کند.»
ظفر احمد اف، یکی دیگر از مدافعان حقوق بشر در این کنفرانس خبری گفت: «باید توجه داشته باشیم که افراد سازمان جنبش اتحاد مسلمانان در چند مرحله، در واقعه نارداران، در واقعه گنجه و سایر موارد دستگیر و شکنجه شده اند. آیا دیده اید که یک بار ایران یا عربستان سعودی از اینها حمایت کرده باشند؟ پس، چرا این ها را به عنوان تندرو دینی و وهابی و عوامل ایران یا سعودی معرفی می کنید؟ ما نیز که از این شهروندان حمایت می کنیم، بخاطر عقاید دینی شان نیست، ما از شهروندان صرفا بخاطر حقوق انسانی شان حمایت می کنیم. کسانی که در مطبوعات جمهوری آذربایجان از ما بخاطر دفاع از اسلام گرایان و حمایت از “جنبش اتحاد مسلمانان” انتقاد می کنند، بدانند که این وظیفه انسانی ماست که از تمامی شهروندان صرف نظر از عقاید مذهبی شان دفاع کنیم. مگر این شهروندان بخاطر اعتقاد به اسلام ، از حقوق شهروندی جمهوری آذربایجان محروم می شوند؟!»
رفعت صفر اف، رییس سازمان خط دفاعی حقوق بشر نیز گفت: « ما به عنوان “سازمان خط دفاعی حقوق بشر” همواره خیلی از سیاست های ایران را قبول نکرده ایم و حتی انتقاد و محکوم هم کرده ایم. اما، آیا این بدان معناست که ما باید در مقابل سرکوب این افراد دیندار نیز سکوت کنیم؟! مگر چه وقت دیده ایم که حاج طالع باقرزاده و الچین قاسم اف و سایرین می خواهند نظام سیاسی ایران را به جمهوری آذربایجان نیز منتقل و در اینجا همان نظام را پیاده کنند؟! پس، در این صورت چرا این افراد را به این روز انداخته اید؟!»

آرزو عبداله، روزنامه نگار و فعال اجتماعی نیز در این کنفرانس خبری گفت: « در این کنفرانس اظهار نگرانی شد که اگر در مقابل وحشی گری های پلیس و مقامات مقاومتی صورت نگیرد و اعتراض نشود، مقامات و پلیس این وحشی گری ها و اعمال ضدانسانی خود را به وحشی گری ضد بانوان و فرزندان و دختران خانواده های آذربایجانی نیز گسترش خواهند داد. اما، باید بدانیم که این فرایند از خیلی وقت پیش شروع شده است. در موارد قبلی نیز، هم دینداران و هم نظامیان دستگیر شده را با اعمال غیرانسانی ضد همسران و خانواده هایشان و دخترانشان تهدید کرده اند. ما می دانیم که جعفر زال اف، از دینداران زندانی شده در گنجه برای اخذ اعتراف تهدید شده بود که اگر اعترافات را امضاء نکند، همسر محجبه اش را به بازداشتگاه خواهند آورد و حجاب از سرش برخواهند داشت. تمامی نظامیان بازداشت شده در “پرونده ترتر” نیز به بدرفتاری با مادرانشان تهدید شده بودند. پولاد اصلانف، روزنامه نگار دیندار نیز به بدرفتاری با همسر محجبه اش تهدید شده بود. آیا می دانید که در زمان دستگیری ها و تفتیش از منازل افراد بازداشت شده، چه تعداد جنین در بطن مادرانشان تلف شده اند؟ همسر جعفر زال اف که چهار ماهه باردار بود، بر اثر فشار روانی در حمله پلیس به منزلشان، دچار سقط جنین شد. در “پرونده طاووس”، شهروندان را تحت عنوان وهابی دستگیر کردند و فرزند یکی از بانوان آنها تلف شد. وقتی می خواستند از الشن عباس اف، عضو جنبش اتحاد مسلمانان اعتراف به در اختیار داشتن مواد مخدر را امضاء کند، تهدیدش کردند که اگر امضاء نکنی همسر محجبه ات را خواهیم آورد! »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا