آذربایجاناخبارروسیه

ˈ مشاور سابق دولت جمهوری آذربایجان: مسکو با توسل به هر شیوه ای باکو را تهدید می کند

ˈوفا قلیزادهˈ مشاور سابق دولت جمهوری آذربایجان مدعی شد: مسکو برای وادار کردن جمهوری آذربایجان به عضویت در اتحادیه گمرکی کشورهای همسود از هر وسیله ای برای ترساندن این کشور استفاده می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این کارشناس که روز دوشنبه در گفت و گو با پورتال خبری ˈآخار.آذˈ مساله تجمع نیروهای روسیه در مرزهای قفقاز جنوبی را تشریح می کرد، خاطر نشان کرد: تهدیدهای مسکو علیه جمهوری آذربایجان سودی برای روسیه نخواهد داشت. 
وی همچنین نقض دائم آتش بس در خطوط جبهه با جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان را اقدامی دانست که روسیه در آن دست دارد. 
قلیزاده افزود :با این حال احتمال نمی رود که روس ها همزمان با درگیر بودن در بحران اوکراین جنگی را علیه جمهوری آذربایجان آغاز کنند. زیرا رویدادهای اوکراین ضربه سنگینی بر روسیه وارد کرده است که تاثیر آن به مرور ظاهر خواهد شد و این کشور در وضعیت بسیار بغرنجی قرار خواهد گرفت. 
ˈقابیل حسینلیˈ کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان نیز تجمع نیروهای روسیه در مرز با قفقاز جنوبی را تلاشی از سوی روسیه برای به دست آوردن فرصت برای اجرای طرح های مختلف در منطقه تعبیر کرد. 
پرتال خبری آخار.آذ به نقل از حسینلی افزود : روسیه در تدارک اقدامات جدید در منطقه قفقاز است و با دشوارتر شدن اوضاع این کشور، حالت تهاجمی تر به خود می گیرد. 
حسینلی هم چنین مدعی شد که سانحه اخیر هواپیما در اوکراین باعث انزجار بیش از پیش جهانیان نسبت به روسیه شده است. 
به ادعای وی، روسیه با خرابکاری در مرز با قفقاز جنوبی و ایجاد تنش در این منطقه سعی در منحرف کردن افکار جهانیان از خود در رابطه با مساله اوکراین دارد .
حسینلی آماده باش جنگی گردان 102 روسیه در خاک ارمنستان را نیز از همین زاویه قابل بررسی دانست و تاکید کرد: منطقه قفقاز جنوبی ایده آل ترین مکان برای اجرای طرح های جدید روسیه به منظور ضربه زدن به منافع آمریکا است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا